Özdemir, Erhan

Loading...
Profile Picture
Name Variants
ÖZDEMIR Erhan
Erhan Özdemir
Erhan Ozdemir
Erhan, Özdemir
Erhan ÖZDEMIR
Erhan OZDEMiR
Ozdemir A.
Özdemir, Erhan
Ozdemir, Erhan
Özdemir Erhan
Özdemir, E.
OZDEMiR Erhan
Özdemir A.
Ozdemir, E.
E., Özdemir
Ozdemir Erhan
Özdemir,E.
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
erhanozdemir@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

7

Articles

4

Citation Count

0

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Master Thesis
    Toplumsal cinsiyet bağlamında Süryani kadim Ortodoks kilisesinde şemmaselik ve müzik ilişkisi
    (2024) Çiçek, Ceyda; Özdemir, Erhan; Müzik / Music
    Çalışmanın birinci bölümünde; Süryani halkının din ve sosyal anlamda çatısı olan Hristiyanlığın tarihsel bilgisine; konsiller ve devamında vuku bulan ayrılmalara değinilmiştir. Bu kadim halkın; kökenini, dilini ve ibadet biçimleri anlatılarak devam edilen bu bölümde, cemaatin ibadetini topluca yaşama ve aynı zamanda sosyalleşme yeri olan kilise ve hiyerarşik yapısı incelenmiştir. Yakından deneyimleme şansı ile inancın gereğinde var olan ritüel ve yaşam pratikleri anlatılarak, esas konu olan ilahilerin makamlarına ve çeşitlerine, kimi zaman kulaktan kimi zaman nota ile edinilen kaynaklara birinci bölümün içinde yer verilmiştir. İkinci bölümde; toplumsal cinsiyet açısından genel bir bakış ile cinsiyete, cinsiyetli bireylerin inancı yaşama şekillerine ve kabullerine değinilerek, inanç başlığında üç büyük din genel hatlarıyla anlatılmıştır. Üçüncü bölümde; geçmişten gelen geleneksel yapı içerisinde kilisede gönüllülük anlayışı ile ilahi söyleyen Şemmaselerin; eğitimine, öğrenimlerine ve söyledikleri ilahilere yer verilmiştir. Bu tezde hedeflenen; farklı dini grupları ve etnik kökenleri bünyesinde barındıran İstanbul'daki kadim Ortodoks Süryani kilisesinde görev alan kadınların ayinlerde söyledikleri ilahileri ve sosyal yaşam üzerinden toplumsal cinsiyet kavramını müzik ile ilişkilendirerek anlatabilmektir. Literatür taramasının yanı sıra günümüz koşullarında esas yaşanılanı da aktarabilmek için yapılan bu çalışmada; gözlem ve görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Süryani halkının yer aldığı belirli kiliselerde izin alma koşulu ile ayinlere katılınmış, aynı üslupta belirli konularda görüşmeyi kabul eden kişilerden gerekli müsadeler alınarak kişisel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Her iki cins için farklı kurgulanmış dengelerle süregelen ataerkil toplum kurallarına göre kilise hiyerarşisinde kısıtlı bir çerçevede dahi olsa var olan kadınların ayinlerde söyledikleri ilahiler, uslûp farklılıkları ile notaya alınmıştır. Toplumsal cinsiyet kuramı ve özcü yaklaşım kavramı ile vii Süryani kiliselerinde kadının hem sosyal hem de sanatsal konumu, çalışmanın amacını belirlemiştir. Yukarıda bahsedilen çıkarımlar sonucunda bu tez; icrası açısından bölgesel ve kültürel dokuları temsil eden dua ve ayin örnekleri sunarak Süryani Ortodoks dini ritüellerini, toplumsal cinsiyet ve kolektif ifade açısından işlev gören yapılar halinde kültürün integral bir parçası olarak tanımlamakta, bunun yanısıra müzikal ifadenin yapıtaşları olan makamların anlamlandırılmasında farklı bir yaklaşıma işaret etmektedir. Mevcut çalışma, icra ve araştırmaların çoğaltılması ile elde edilebilecek yeni verilere zemin hazırlayarak ardından gelebilecek çalışmalara temel bir literatür ve altyapı sunmaktadır.
  • Article
    Citation Count: 7
    Reasons of student difficulties with right-hand rules in electromagnetism
    (Scientia Socialis Ltd, 2018) Özdemir,E.; Coramik,M.; Müzik / Music
    In electromagnetism, to determine the direction of the electromagnetic force and magnetic field, the right-hand rule (RHR) is used. Previous researches show that students have difficulty in applying the RHR. This research is aimed to find out the factors which make it difficult for the students to apply the RHR. To achieve this, qualitative case study design is used and 270 students who took Basic Physics II course at university participated. The Right-Hand Rule-Diagnostic Test (RHR-DT) and the unstructured interview were used as data collection tools. In the analysis of the data, firstly, the right-hand types used by the students were determined. Then the right-hand types used by the students in the solution of each task are presented. After that, eight of these students were interviewed about their RHR-DT answers and those interviews were video recorded. Video recordings are divided into three categories according to the level of students: upper, middle and lower. According to the results of this research, it can be said that the conceptual understanding of electromagnetism, the vector algebra and spatial cognition effect the usage of the RHR. In the light of research results, suggestions were made for the teaching of RHR to physics teachers. © 2018, Scientia Socialis Ltd. All rights reserved.
  • Article
    Citation Count: 1
    Examination of prisms via spectacle lenses
    (Institute of Physics Publishing, 2019) Özdemir,E.; Coramik,M.; Ürek,H.; Müzik / Music
    Optics is one of the subject areas in which students have difficulty learning. Establishing the right connections between the concepts of optics and daily life supports the learning of the concepts of optics. In addition, this connection increases the students' motivation to learn optical issues. In this study, three activities related to prisms were performed by using spectacles to increase the connection between the subject of daily life and prisms. These activities have been proposed as real-life activities such as binoculars and a submarine periscope that can be used in the teaching of prisms. © 2019 IOP Publishing Ltd.
  • Master Thesis
    Karadeniz kemençesinin tarihsel süreç içerisindeki değişimi: Dört telli Karadeniz kemençesi örneği
    (2023) Taşkıran, Ümit; Özdemir, Erhan; Müzik / Music
    Karadeniz kemençesinin tarihsel süreç içerisindeki değişimini, ortak özelliklere sahip enstrümanlarla ilişki kurarak ve bilimsel anlamda sınıflandırarak incelemek gerekmektedir. Sınıflandırma, kemençeyle ortak özelliklere sahip birçok enstrümanı saptamamız ve bu enstrümanların değişim ve gelişim süreçlerini inceleyip Karadeniz kemençesinde yapılabilecek yenilikler ve geliştirmelerde fikir verme noktasında önemli bir yere sahiptir. Karadeniz kemençesi henüz standartları oluşmamış bir enstrüman olduğu için yapılan her yenilik enstrümanı geliştirmekle birlikte değiştirmektedir. Bu değişim günümüzde takip edilemeyecek boyutlara ulaşmıştır. Hiç şüphesiz her kemençe icracısı ve kemençe yapımcısının kemençe üzerinde eksik gördüğü ve değiştirmek istediği kısımlar mevcuttur. Fakat; yapılan değişimlerin çoğu literatüre geçmemekle birlikte bilimsellikten de uzaktır. Eğer bu enstrümana Karadeniz kemençesi demek istiyorsak geleneksel formuna sadık kalmamız gerekmektedir. Bu çalışmada geleneksel forma sadık kalarak icracıların taleplerini karşılayacak çözümler üzerine durulmuş ve bu bağlamda geleneksel forma uygun dört telli Karadeniz kemençesi yapılmıştır. Bu çalışmanın 2. bölümünde organolojiye kısa bir giriş yapılmış ve çalgıların sınıflandırılması üzerine durularak kemençenin bulunduğu sınıf saptanmıştır. Çalışmanın 3. bölümünde, Karadeniz kemençesinin tarihine değinilmiş ve son dönemdeki gelişmelerden ve değişimlerden bahsedilmiştir. İlerleyen bölümlerde ise dört telli Karadeniz kemençesinin yapım aşamaları ve yapılabilecek küçük değişimlerle kemençenin formunu bozmadan icracıların taleplerinin karşılanması üzerinde durulmuştur. Bu çalışmanın sonuç bölümünde bu tezle birlikte yapılan dört telli Karadeniz kemençesinin eksiklikleri ne denli karşılayabileceği üzerine durulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kemençe, Karadeniz kemençe, Dört telli Karadeniz kemençe
  • proficiency-in-art-theses.listelement.badge
    Türk halk müziği uzun havalarında bağlama ile icra edilen açışların göstergebilim bağlamında incelenmesi
    (2022) Özdemir, Erhan; Körükçüoğlu, Çetin; Müzik / Music
    Türk halk müziği formlarından birisi olan uzun havalar, Türkiye'nin hemen hemen her bölgesinde karşımıza çıkmaktadır. Bu yaygınlığından dolayı yörelere göre oldukça çeşitlilik göstermekte ve ait olduğu yörenin müzikal karakterine uygun olarak kendine has ezgi yapılanmalarına sahiptir. Bu doğrultuda uzun havalar hem vokal icrada hem de çalgısal icrada, ait olduğu yörenin tavırsal ve üslupsal karakterini yansıtmaktadır. Tezimizin kapsamı uzun hava türlerinde 'doğaçlama' bir çalgısal icra biçimini yansıtan 'açış' olgusunu içermektedir. Uzun havaların genelinde karşımıza çıkan açış pratiğinin, her bir tür için kendi içerisinde ortak motifler göstermesi tezin temelini oluşturan önermedir. Bu önerme 'göstergebilim' kuramının 'gösteren+gösterilen= gösterge' denklemi üzerine bina edilmektedir. Her bir uzun hava türü için 'bağlama' ile icra edilen açışlarda ses örgüsü, icra teknikleri ve seyir özelliği gibi kriterlerde, ortaklığı sağlayan gösterenlerin ne olduğu, tezin en temel sorunsalını oluşturmaktadır.
  • Article
    Citation Count: 2
    Fabrication of an Orbital Prosthesis Combined With Eyebrow Transplantation
    (Lippincott Williams & Wilkins, 2017) Karayazgan-Saracoglu, Banu; Ozdemir, Azimet; Müzik / Music
    Fabrication of an orbital prosthesis is considered as a challenging procedure as compared to the other facial prosthesis due to the presence of inactive eye movements and the need of artificial hair in order to mimic eyelashes and eyebrows. Generally these structures are sewed or bonded in the silicone. However, deformation or hair loss is observed within time. This deformation is visible especially in the eyebrow. This clinical report represents a patient with an implant supported orbital prosthesis. Patient was not satisfied with the nature of her eyebrow that was sewed in the silicone. Therefore, an alternative approach of eyebrow transplantation was used for the patient. The patient expressed her better satisfaction of this definitive prosthesis supported with eyebrow transplantation.
  • Article
    Citation Count: 5
    Determination of conceptual understanding levels related to optics concepts: The case of opticianry
    (Ismail Sahin, 2020) Özdemir,E.; Coramik,M.; Ürek,H.; Müzik / Music
    Physics is directly related to various professions since it is a fundamental science. Opticianry is one of such physics related professions. In this study, it was aimed to determine the conceptual understanding levels of opticians related to the concepts of light and optics which are directly related to their professions. In the study, which was conducted via mixed method, the participants were determined with the convenient sampling method. A total of 203 opticians attended the study. Data were collected with the help of Light and Optics Conceptual Evaluation Test in addition to the Open-Ended Questions and Concept Cartoons selected from the literature. As a result of the study, it was reached that the conceptual understanding levels of opticians were low with several misconceptions and insufficiencies related to the light and optics concepts. In the light of the findings, the importance of physics education for opticianry was implied. © 2020 International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology. All rights reserved.