Saka, Lütfi

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Lütfi, Saka
SAKA Lütfi
Lütfi Saka
Saka, L.
Lütfi SAKA
Saka Lütfi
SAKA Lutfi
Saka, Lutfi
Saka, Lütfi
Saka Lutfi
L., Saka
Lutfi Saka
Lutfi SAKA
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
lutfi.saka@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

2

Articles

0

Citation Count

1

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Master Thesis
    Dijital pazarlamanın tarihsel gelişimi, kullanım alanları ve sosyal medya üzerindeki kullanım şekli ile etkisi
    (2019) Saka, Lütfi; Saka, Lütfi; İşletme / Business Administration
    Dijital dünyada sosyal medya kavramı hayatımıza girdiğinden beri, bir çok kişi kendine bir farklı bir alan oluşturdu. Gün geçtikçe gelişen dijital dünya ve bununla birlikte gelişen sosyal medya hayatımızda büyük bir yer kaplamaya başladı. Artık bir çok pazarlama stratejileri dijital olarak yapılmakta ve en çok sosyal medya kullanılmakta. Artık TV ve radyo üzerinden ulaşması zor insan sayısına sosyal medya üzerinden rahatlıkla ulaşılabilmekte. Sosyal medyanın bugünkü halini almasında Facebook ve Myspace çok önemli bir rol oynamakta. Teknolojinin gelişmesi ve interneti kullanımının git gide yaygınlaşması işletmelerin hedef kitle olarak belirlediği müşterilerine dijital medya gibi yeni alanlardan ulaşmasını sağlamakta. İnsanlar dijital pazarlamanın kullanımının yaygınlaşması ile beraber dijital pazarlama firmalar için oldukça önemli bir araç haline geldi firmalar dijital pazarlamanın katkısıyla müşterilere yer zaman, her hangi bir yerde ulaşabilir durumadır. Bu çalışmada öncelikli olarak dijital pazarlamanın tarihteki gelişimini ve dijital pazarlamanın artık günümüzde ne kadar çok öneme sahip olduğunu ve sosyal medyanın hayatımızı girişini ve sosyal medya ile birlikte internet kullanımı sıklığına dair alışkanlıklar ve sosyal medyanın katkısı ile sosyal medya ile online alışverişe karşı tutum arasındaki ilişki yani, internet üzerinden alışveriş alışkanlıklarına dair oluşan anket ve bunun üzerinden çıkan sonuçları göreceksiniz. Anahtar Kelimeler; Dijital Pazarlama, Sosyal Medya, E-Ticaret
  • Conference Object
    Citation Count: 1
    COMPETITIVE STRATEGY IN MARKETING
    (Pressacademia, 2015) Saka, Lütfi; İşletme / Business Administration
    Key factors in all business are not only to maximize profit in the short term but also It should be created with a successful strategy to provide market recovery. The main topic of this article is to clarify why the market organization gains this important goal. Companies should compete each other to win. They have to effort in order to be the best disciplined market. In other words, they have purposes in terms of having a word about customers and companies' lives and having a leadership role in market chosen and business areas to compete. Competitive pressures are forcing companies increasingly high cost efficiency to accelerate the product development process of continuously developing and monitoring the production process for the win. Companies can take advantage of the rapid progress in information technology and telecommunications fields to create a knowledge economy. Comparing economy to industrial revolution, economy fields have more comprehensive information process and it is benefiting from this advantages. Structures of the organization, replacement of the avoiding the significant reduction in the size of headquarters and in order to recover from the centralization the authority within the hierarchical system are the progress made in this information process. No longer, the companies must promote for needed the information for the decision-making processes to accelerate and to carry out up to lower levels within the company. Because, this motivates to the employees for their reactionary through "aggressive dynamic faster to the act" is authorized to have courage of a personality by taking the risk. At the same time, this causes to the flattening their organizational structures by destroying middle managers their organizational structures.