Uralman, Nezahat Hanzade
Loading...
Name Variants
Uralman, Hanzade
Uralman, N.
N. H. Uralman
Uralman Nezahat Hanzade
N. Hanzade Uralman
Uralman, H.
N. H. URALMAN
Uralman, Nezahat
URALMAN Nezahat Hanzade
Nezahat H. Uralman
Uralman, Nezahat Hanzade
Nezahat Hanzade URALMAN
Nezahat Hanzade Uralman
Nezahat Hanzade, Uralman
Hanzade URALMAN
Uralman, N. Hanzade
Uralman, N.
N. H. Uralman
Uralman Nezahat Hanzade
N. Hanzade Uralman
Uralman, H.
N. H. URALMAN
Uralman, Nezahat
URALMAN Nezahat Hanzade
Nezahat H. Uralman
Uralman, Nezahat Hanzade
Nezahat Hanzade URALMAN
Nezahat Hanzade Uralman
Nezahat Hanzade, Uralman
Hanzade URALMAN
Uralman, N. Hanzade
Job Title
Doç.Dr.
Email Address
hanzade.uralman@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
3
Articles
2
Citation Count
0
Supervised Theses
1
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Master Thesis Örgütsel davranışın değişim stratejileri üzerindeki etkisi(2023) Salem, Maymunah; Uralman, Nezahat Hanzade; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and AdvertisingBir yandan örgütün performansını etkileyen, diğer yandan stratejik yönünü belirleyen en önemli örgütsel değişimlerden biri olarak örgüt kültürü ve örgütsel davranış kavramına olan ilgi artmıştır. Buna göre bu araştırmanın amacı, proaktif, savunmacı, analitik ve duyarlı olarak temsil edilen unsurları ile temsil edilen örgütsel davranış öğelerinin (örgütsel değerler, örgütsel inançlar, örgütsel anlaşmalar ve örgütsel normlar) stratejik yönü belirlemedeki etkisini ortaya koymaktır. organizasyondaki stratejiler ve bir bütün olarak değişim yönetiminin bunlar üzerindeki etkisi. Bu çalışma, organizasyon davranışının değişim yönetimi üzerindeki nedensel etkilerini araştırmıştır. Araştırma tasarımı, tanımlayıcı tarama araştırması ve gözlem tasarımının kullanılmasına dayanmaktadır. Hipotezleri test etmek için verilerin sistematik olarak toplanmasına ve analizine izin verdiği için betimsel anket tasarımı kullanılmıştır. Çalışma Cidde'de, yalın ve çevik yaklaşımıyla Suudi Arabistan'da en hızlı büyüyen danışmanlık şirketlerinden biri olan BASEQAT Consulting Company'de yapıldı. Çalışma, 3 yönetici ortak, 8 danışman, 15 ortak, 30 müşteri, 10 idari personel, 5 geliştirme ortağı ve 20 diğer paydaşı içeren kilit katılımcıları hedefledi ve rastgele seçilen 91 katılımcıdan oluşan toplam bir örneklem oluşturdu. Çalışma, veri toplamak için görüşme programı ve yapılandırılmış anket kullandı. Çalışma, yöneticilerin katılımcılarının %77'sinin, kuruluş davranışlarının bir parçası olarak kuruluş inançları ve değerlerinin değişim yönetimini etkilediği konusunda bir şekilde hemfikir olduğunu ve yanıt verenlerin çoğunun, kuruluş davranışının bir parçası olarak çalışan tutumlarının değişim yönetimini etkilediği konusunda kesinlikle hemfikir olduğunu ortaya çıkardı. Organizasyon Normlarının Değişim Yönetimi üzerinde önemli bir etkisi yokken, Üst Yönetimin Desteğinin bir organizasyonda Değişim Yönetimi üzerinde önemli bir etkisi vardır. Dolayısıyla bu çalışmanın değeri, örgütsel davranış kavramı ve değişim yönetimi stratejilerinin bu yüzyılda hayati çağdaş alanlar arasında yer alması nedeniyle, pazarı işgal eden modern çalışmalardan biri olmasına yansımıştır. Örgüt faaliyetlerini anlamanın, çevredeki olguları özümsemenin, örgüt içindeki ve dışındaki engellere köklü çözümler getirmenin temel yollarından biri de budur. Bu tür araştırmaların dış geçerliliği sınırlı olabilir ve Araştırmanın sınırlamaları şunlardı: 1. Örgütsel davranış kavramının karmaşıklığı ve çok çeşitli kuruluşlar nedeniyle ve Örgüt kültürü bir firmadan diğerine farklılık gösterir. 2. Sadece 9 ay sürdüğü için araştırmayı yürütmek için zaman eksikliği. 3. Firma belgelerine tam erişim eksikliği. Bu doğrultuda araştırmanın sonunda, bu araştırmanın konusunun devamlılığına katkı sağlayacak ve aynı konuyla ilgilenen diğer araştırmacılara kaynak teşkil edecek bazı önerilerde bulunulmuştur.Article Citation Count: 0COMPARATIVE SOCIAL MEDIA ANALYSIS OF THE ART GALLERIES IN TURKEY(2022) Deniz AKÇAY; Hanzade URALMAN; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and AdvertisingArt marketing aims to sell art works and create areas of artistic experience offering value to the people. As a part of the art industry, art galleries also use social media for this purpose in their marketing efforts. In this respect, social media for art galleries is a digital platform that bridges the gap between artists, collectors and those interested in buying or in viewing art. In this respect, it is a research topic how art galleries can use this platform effectively. Wtihin this research framwork, the aim of this study is to investigate whether the number of followers on social media of art galleries operating in the Turkish art industry is affected by the regular content sharing of the galleries and the topics of these contents. For this purpose, the number of content shared by art galleries in social media and their subjects were examined comparatively between the pandemic process and the pre-pandemic period through descriptive statistic method. Since Istanbul is the center of art in Turkey, the sample of the research was chosen as the galleries in Istanbul. A descriptive statistical method was used to compare art galleries between May 2018 and May 2020, when the Covid 19 Pandemic led to a rapid digital transformation.The findings show that the use of social media by art galleries varies according to the age groups of the artists they work with; content production that can meet expectations is necessary rather than content distribution frequency in art galleries which work with older artists.Article Citation Count: 1TÜKETİM KÜLTÜRÜ PERSPEKTİFİNDEN HALKLA İLİŞKİLER(2016) Peltekoğlu, Filiz Balta; Uralman, N. Hanzade; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and AdvertisingKapitalist toplumlarda tüketim, ihtiyaçların sadece karşılandığı değil, aynı zamanda yaratıldığı bir olguya dönüşmüştür. Bu toplumlarda tüketim, markalaşan ürünlerin rekabetine dayalı gelişmekte ve sürdürülmekte olduğundan markalama tüketim kültürünün bir mekanizması işlevini de üstlenmektedir. Tüketim toplumu olarak da tanımlanan bu ekonomik düzende bireyler, markaların tanımladığı davranış biçimleriyle yaşamlarını sürdürmeye yönlendirilmektedirler. Markalar, tüketicileri motive eden güçlü etkiler yaratmak için mesajlar üretirler. Bu motivasyonun yaratılmasında markaların içerik üretmelerini sağlayan iletişim çalışmalarından yararlanılmaktadır. Kuşkusuz tüketim, popüler kültür ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkilere değinen söylemler ve başka çalışmalar da bulunmaktadır. Ancak bu çalışma, markaların halkla ilişkiler temaları aracılığıyla tüketim kültürüyle olan ilişkisine odaklanmaktadır. Makalede hemen her alana uygulanabilen halkla ilişkiler, arzu edilen yaşam tarzına ve/veya statüye tüketimle ulaşabilmesine aracılık eden iletişim platformu olarak Mike Featherstone'un tüketim kültürü perspektifiyle ele alınmaktadır. Makalenin amacı, tüketim kültüründe markaların halkla ilişkiler çalışmalarının tüketim kültürü ile ilişkisini anlamak üzere saptamalarda bulunmaktır. Çalışmada Mike Featherstone'un tüketim kültürüne yaklaşımı ile markaların halkla ilişkiler aracılığıyla oluşturduğu temaların ilişkisi ele alınmıştır. Bu yaklaşımla makalede halkla ilişkilerin tüketim kültürünün şekillenmesine nasıl aracı olduğu kavramsal ve kuramsal olarak tartışılmıştır. Çalışmanın sonucu, markaların tüketicilerin sosyal ilişkilerini yönetmek, statülerini farklılaştırmak ve duygusal tatminlerini sağlamak amacıyla halkla ilişkiler uygulamaları bağlamında oluşturulan temalardan yararlandıklarını ortaya koymaktadır.