İlgüy, Mehmet
Loading...
Name Variants
İlgüy, Mehmet
İlgüy, M.
İlgüy M.
Ilguy Mehmet
Mehmet İLGÜY
Ilguy, Mehmet
Mehmet İlguy
Mehmet İlgüy
İlguy, Mehmet
Mehmet İLGUY
İLGUY Mehmet
İLgüy, Mehmet
Ilguy, M.
İlguy, M.
Ilguy M.
Mehmet Ilguy
M., İLgüy
İlgüy Mehmet
Mehmet, İlgüy
İLGÜY Mehmet
ILGUY Mehmet
Mehmet ILGUY
Ilgüy M.
İlguy Mehmet
İlgüy, M.
İlgüy M.
Ilguy Mehmet
Mehmet İLGÜY
Ilguy, Mehmet
Mehmet İlguy
Mehmet İlgüy
İlguy, Mehmet
Mehmet İLGUY
İLGUY Mehmet
İLgüy, Mehmet
Ilguy, M.
İlguy, M.
Ilguy M.
Mehmet Ilguy
M., İLgüy
İlgüy Mehmet
Mehmet, İlgüy
İLGÜY Mehmet
ILGUY Mehmet
Mehmet ILGUY
Ilgüy M.
İlguy Mehmet
Job Title
Prof.Dr.
Email Address
mehmet.ilguy@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
3
Articles
3
Citation Count
26
Supervised Theses
0
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Article Citation Count: 2Radiological anatomy knowledge among dental students(2017) Fişekçioğlu, Erdoğan; Ersan, Nilüfer; İlgüy, Mehmet; İlgüy, Dilhan; Dölekoğlu, Zehra Semanur; Ağız,Diş ve Çene Radyolojisi / Oral, Dental and Maxillofacial RadiologyAmaç: Diş hekimleri, dental radyografiler üzerindeki normal anatomik yapıları belirleyebilmeli ve teknik hatalara bağlı görüntü distorsiyonları ve artefaktları konusunda bilgi sahibi olmalıdır. Diş hekimliği öğrencilerinin öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi müfredatın geliştirilmesi için eğitimcilere bilgi sağlayabilmektedir. Bu çalışmada diş hekimliği öğrencilerinin panoramik ve periapikal radyografilerle ilgili bilgilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Diş hekimliği 3., 4. ve 5. sınıf öğrencileri (n=129) ile yüksek lisans öğrencilerinin (n=23) yer aldığı bu çalışmada 10 farklı anatomik yapının işaretlendiği 10 adet periapikal radyografi ve 26 farklı anatomik yapının işaretlendiği 5 adet panoramik radyografi kullanılmıştır. Ayrıca yüksek lisans öğrencileri için 12 hasta konumlandırma hatası, 3 yabancı cisim varlığı ve 4 teknik hata gözlenen panoramik radyografiler çalışmaya dahil edilmiştir.Bulgular: Anatomik bilgi düzeyi konusunda sınıflar arasında istatistik açıdan anlamlı farklar gözlenmiş, 3. sınıf öğrencileri en yüksek skoru elde etmişlerdir (%90; p<0.01). Yüksek lisans öğrencilerinin panoramik film hatalarını ve yabancı cisimleri doğru bir şekilde belirleme konusundaki başarı yüzdesi %5,26 ile %63,16 arasında değişmektedir. Yabancı cisim belirlenmesi konusundaki sorular en yüksek yüzdeyle cevaplanmıştır (gözlük: %95.7; küpe: %91.3; dil hızması %87).Sonuçlar: Dental radyoloji eğitiminin 5. sınıf müfredatına entegre edilmesinin, diş hekimliği öğrencilerinin panoramik ve periapikal radyografilerle ilgili bilgilerinin daha kalıcı olmasına yardımcı olabileceği düşünülmektedirArticle Citation Count: 26Perceived sources and levels of stress, general self-efficacy and coping strategies in preclinical dental students(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2018) Ersan, Niluefer; Dolekoglu, Semanur; Fisekcioglu, Erdogan; Ilguy, Mehmet; Oktay, Inci; Ağız,Diş ve Çene Radyolojisi / Oral, Dental and Maxillofacial RadiologyDental education programs are known to be highly stressfuland stress can affect general health. The aims were to identify sources of stress among preclinical students and to evaluate their perceived levels of stress, self-efficacy and effective coping strategies in a private dental school. Onehundredpreclinical students in a Turkish private dental school were surveyed using dental environment stress (DES), perceived stress (PSS), general self-efficacy (G-SES) and brief coping scales (Brief-COPE). Age, gender, history of psychiatric treatment, factors that affected the choice of dentistry, choice rank of dental school, scholarship and income was recorded. Exams and grades' followed by Fear of failing course or year' were found to be the most stressprovoking factors. The most and the least stressprovoking DES domains were Workload' and Social stressors', respectively. Social stressors' affected male more than female (p<.05). The most and the leastcommon coping strategies were found to be Planning', and Drug', respectively. Female used Instrumental support' more than male (p<.05). Demographic factors had impact on the perceived stress factors and levels, as well as coping strategies. Unlike previous studies establishing high stress levels in dental students, preclinical students displayed moderate level of stress. Clinical dental education might be more responsible for creating stress.Article Citation Count: 0Vital Abutman Dişlerin Protetik Tedavinin Tamamlanmasından Üç Yıl Sonraki Durumlarının Değerlendirilmesi(2017) Ersan, Nilüfer; İlgüy, Mehmet; Canpolat, Ceyhun; Fişekçioğlu, Erdoğan; Dölekoğlu, Zehra Semanur; Ağız,Diş ve Çene Radyolojisi / Oral, Dental and Maxillofacial RadiologyAmaç: Bu çalışmada amaç, diş hekimliği öğrencileri tarafından yapılan sabit protezlere destek olarak kullanılan vital abutman dişlerin, tedavi bitiminden üç yıl sonraki periapikal durumlarının radyografik olarak değerlendirilmesidir. Materyal-Method: Çalışmaya sabit protezin kalıcı simantasyonu esnasında vital ve sağlam durumda olan 67 hastaya (44 kadın, 23 erkek) ait 395 diş dahil edilmiştir. Hastaların ortalama yaşı 50,8±11,8 olarak bulunmuştur. Sabit protezin tipi, abutman dişlerin türü,ve hastaların tedavi ile ilgili memnuniyet durumları kaydedilmiştir. Abutman dişler periapikal radyografiler üzerinde iki okuyucu tarafından değerlendirilmiş ve dişlerin periapikal durumları Periapikal İndeks Skalası'na (PAI) göre skorlanmıştır. Bulgular: Okuyucular tarafından yapılan okumalar arasındaki uyum 0,87 olarak bulunmuştur. Hastaların 56'sı (%83,5) yapılan tedaviden memnun olduklarını belirtmişlerdir. Apikal periodontitis görülme yüzdesinin en düşük olduğu diş türü mandibular kesici dişlerdir (%3,4, p<0,05). Maksiller dişlerde (%20) apikal periodontitis görülme yüzdesi mandibular dişlerden (%10,6) daha yüksek bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Hastaların büyük çoğunluğunun yapılan sabit protezlerden memnun olmalarına rağmen, klinik olarak daha iyi bir sonuç alınabilmesi için tedavi esnasında diş hekimliği öğrencilerinin denetlenmesine daha çok önem verilmelidir.