Özsoy, Eda

Loading...
Profile Picture
Name Variants
E., Özsoy
Eda Özsoy
Eda OZSOY
Ozsoy E.
Ozsoy Eda
Eda Ozsoy
Eda, Özsoy
Özsoy Eda
OZSOY Eda
Ozsoy, Eda
ÖZSOY Eda
Özsoy, Eda
Ozsoy, E.
Özsoy, E.
Eda ÖZSOY
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
eda.ozsoy@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

1

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Master Thesis
    Engelli bireylere yönelik eğitim yapılarındaki kamusal alanların erişilebilirliği ve kullanılabilirliği: İstanbul Okan Üniversitesi Kampüsü örneği
    (2024) Özsoy, Eda; Ozsoy, Eda; Mimarlık / Architecture
    Eğitime erişim temel bir hak olmasına rağmen engelli bireyler sıklıkla akademik hayata tam katılımlarını ve ilerlemelerini engelleyen önemli engellerle karşılaşmaktadır. Bu zorluklar, eğitim tesislerindeki fiziksel engellerden özel kaynak ve destek sistemlerinin eksikliğine kadar uzanmakta olup, tüm öğrencilere eşit öğrenme fırsatları sağlamak için kapsayıcı tasarım ve politika reformuna yönelik kritik ihtiyacın altını çizmektedir. Bu tez, eğitim binaları içindeki kamusal alanların erişilebilirliği ve kullanılabilirliği ile ilgili kritik konuyu İstanbul Okan Üniversitesi Kampüsü örneğiyle incelemektedir. Engelli bireylerin bu alanlarda etkili bir şekilde gezinme ve kullanma konusunda karşılaştıkları zorluklara değinmektedir. Nicel veri analizi ile nitel görüşmeleri birleştiren karma yöntem yaklaşımıyla çalışma, kampüs tesislerinin mevcut durumunu değerlendirir ve iyileştirilecek temel alanları belirler. Araştırma bulguları, engelli bireylere uyum sağlamak için belirli önlemlerin uygulanmasına rağmen kampüsün gerçekten kapsayıcı hale getirilmesinde önemli boşlukların kaldığını ortaya koyuyor. Tez, yaya yolları ve araç girişleri arasında tampon bölgelerin oluşturulması, otoparkların optimizasyonu ve dokunsal navigasyon yardımcılarının uygulanması gibi fiziksel altyapının geliştirilmesini amaçlayan bir dizi öneri sunmaktadır. Bu öneriler evrensel tasarım ilkelerine dayanmaktadır ve tüm kullanıcılar için erişilebilir, güvenli ve hoş bir ortam sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın sonuçları üniversite ortamının ötesine geçerek kapsayıcı mimariye ve eğitim kurumlarının eşit erişimi teşvik etmedeki rolüne ilişkin daha geniş söylem hakkında fikir veriyor. Tez, kampüs topluluğunun farklı ihtiyaçlarını öngören ve sonuçta daha kapsayıcı bir topluma katkıda bulunan tasarım ve politika oluşturma konusunda proaktif bir yaklaşımın öneminin altını çiziyor.