Kars merkezde evde sağlık bakım hizmeti alan hasta yakınlarının demografik yapı ve sağlık hizmetlerinden memnuniyet oranı

dc.contributor.advisorYarar, Onur
dc.contributor.authorGey, Neriman
dc.contributor.otherAğız ve Diş Sağlığı / Mouth and Dental Health
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:06Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:06Z
dc.date.issued2018
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü / Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde yaşlı nüfustaki artış beraberinde hastalıkları da artırmış ve sağlık hizmetlerinin yalnız belirli sağlık kuruluşlarında değil hastanın ya da yaşlının bulunduğu yerde de sunulması evde sağlık hizmetlerini doğurmuştur. 2010 yılından sonra Türkiye'de bu hizmet verilmeye başlanmıştır. Günümüzde evde sağlık hizmeti; hekimlerin önerileri doğrultusunda yaşlı ve hasta kişilere, sağlık ekibi tarafından tıbbi ve psiko-sosyal yönlerden gereksinimlerinin aileleri ile yaşadıkları ortamda karşılanmasını sağlayan sağlık hizmetinin düşük maliyetli alternatif bir sunum şekli olarak tanımlanmaktadır. Tanımlayıcı tipteki bu çalışmada, Kars İl merkezinde Harakani Devlet Hastanesi'nin Evde Sağlık Hizmetleri Birimi'nden hizmet alan hasta yakınlarının demografik özellikleri ve sağlık hizmetlerinden memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2016 yılı Ağustos ve Kasım aylarında 179 hasta yakını ile görüşmeler yapılarak anket uygulanmıştır. Veriler, anket formları aracılığı ile toplanmış; SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, bu araştırmada; yaşam kalitesi üzerinde hasta yakını cinsiyeti, yaşı, yakınlık derecesi ve mesleği hariç, medeni durumu, eğitimi ve hasta ile birlikte kalma süresinin etkili oldukları bulunmuştur. Ayrıca, çalışmaya katılan hasta yakınlarının evde sunulan sağlık hizmetlerinden genelde memnun oldukları ancak, sağlık personelinin hastaya yeteri kadar zaman ayıramamalarından yakındıkları saptanmıştır. Bu nedenle, sağlık hizmetlerinde kalitenin artırılmasına önem verilmeli, hasta yakını memnuniyeti geliştirilmeli ve düzenli memnuniyet ölçümleri yapılmalıdır. Anahtar kelimeler: Evde Sağlık Hizmetleri, Demografik Yapı, Hasta Yakını Memnuniyeti, Hasta
dc.description.abstractThe increase in the elderly population in developed and developing countries cause increase in the number of illnesses in consequence health services are not only provided at the health institutions but also provided at home and at the place where the patient or the nursing home is located. After the year 2010 Turkey has begun to provide this service. Today, health care at home, is a low-cost alternative ensuring greater connection between physicians the elderly and sick people in the surrounding of their choice increasing the scope of medical services as well as a greater satisfaction between medical staff and the families of the patients from a psycho-social aspect. In this descriptive study, the aim was to determine the demographic characteristics and satisfaction levels of the patients' relatives from the home health service unit of Kars Harakani Hospital. In August and November of 2016, interviews were conducted and the survey was implemented with 179 patients' relatives. The data were collected using questionnaires.The data obtained by the questionnaires were evaluated with the SPSS 21.0 program. It has been determined that except for the gender of the patients' close relatives, age, degree of relationship of relatives and occupation; the marital status, the level of education and length of the time spent with patients was found effective on the quality of life. The patients participating in the study show that they are not satisfied with the allocated time which the health care they are receiving, although they are generally satisfied with the home health care. Therefore, increasing the quality of health services should be given importance, satisfaction of patient' relatives should be improved and regular measurements to monitor satisfaction should be made. Key words: Home Health Care, Demographic Structure, Patient Relatives' Satisfaction, Patienten_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwRz5b_btsM5a3wFr6Dm231GLhEL7dTga03Y8cehuFTC0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3000
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwRz5b_btsM5a3wFr6Dm231GLhEL7dTga03Y8cehuFTC0
dc.institutionauthorYarar, Onur
dc.institutionauthorYarar, Onur
dc.institutionauthorYarar, Onur
dc.language.isotr
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimi
dc.subjectDemografi
dc.subjectHasta bakımı
dc.subjectHasta bakımı-hastane sonrası
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectHasta memnuniyeti
dc.subjectDemographyen_US
dc.subjectPatient careen_US
dc.subjectHasta yakınları
dc.subjectAfter careen_US
dc.subjectPatient satisfactionen_US
dc.subjectHastalar
dc.subjectPatient nearnessen_US
dc.subjectKars
dc.subjectPatientsen_US
dc.subjectKarsen_US
dc.subjectSağlık hizmetleri
dc.subjectHealth servicesen_US
dc.titleKars merkezde evde sağlık bakım hizmeti alan hasta yakınlarının demografik yapı ve sağlık hizmetlerinden memnuniyet oranı
dc.titleDemographic structure and satisfaction rate of patient' relatives receiving health care service at home in Kars city centeren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication7d6743e7-50e2-4896-9cda-701dd9faf7bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery7d6743e7-50e2-4896-9cda-701dd9faf7bf
relation.isOrgUnitOfPublication81939c7a-8e9c-49ce-93bc-c6eafcd0ed50
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery81939c7a-8e9c-49ce-93bc-c6eafcd0ed50

Files