Pazarlamada renk unsuru ve bir araştırma

dc.contributor.advisor Özdemir, Erkan
dc.contributor.author Şen, Ayşe
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:47:46Z
dc.date.available 2024-05-27T22:47:46Z
dc.date.issued 2015
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Renkler, insanoğlunun çoğu zaman farkında olmadan hayatına eşlik ettiği, yaşamının her alanında ve her safhasında önemli bir yere sahip olduğu bir görsel iletişim unsurudur. Bir sembol niteliği taşıyan bu kavram, duyguları ve hissiyatları harekete geçirir, yarattığı çağrışımlarla insanların ruh hali üzerinde güçlü etkiler uyandırır. Her rengin, bireylerin hayatında karşılık bulduğu bir anlamı ve iletmek istediği bir mesajı vardır. Pazarlama dünyasında tüketici alışkanlıklarının oluşmasında söz sahibi olan renkler, dikkat çekme ve farkındalık oluşturmada vazgeçilmezdir. Yeni bir ürünün alınmasına yönelik olarak kararlar verilirken, öne çıkan en etkin ve baskın unsur renktir. Bu açıdan, algıyı arttırmada kullanılan renkler, tüketicilerin satın alma eylemlerini yönlendirir ve karar alma sürecini destekler. Bu çalışmada, bir iletişim aracı olan renklerin her birinin farklı anlamlar ifade ettiği, bir algı ve duygu yarattığı gerçeğinden yola çıkılarak, pazarlama uygulamalarının her alanında bu unsurun üstlendiği rolün yorumlanması amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Renk, duygu, renklerin etkileri, pazarlama uygulamaları
dc.description.abstract Colors are a visual communication elements that accompanied most of the time without being aware of the life of mankind, in all areas of life and have an important place in each phase. This consept which carries a symbol of quality, stimulate emotions and feelings, aroues powerful effects on people's mood with associatio created. Each color has a meaning in the lives of individuals and a massage that wants to convey. Colors which have a word in the development of costumer habits in the marketing world, are indispensable in attracting attention and creating awareness. In order to take decisions to buy a new product, color, is the most effective and dominant element. In this respect, colors which are used to increase the perception, directs the actions of consumers and supports the buying decision. In this study it is aimed to comment the role of the color as a communication tool, thinking that it creates a perception and feeling, and each one expresses different meanings in all areas of marketing practices. Key Words: Color, emotion, the effects of color, marketing practices. en_US
dc.identifier.endpage 212 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WBc656i315e2eV6-EZV1oiGkM1Cvni8HEXbVSszQB26acknOHKZdJSRrW5eJ9Pie
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/3429
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WBc656i315e2eV6-EZV1oiGkM1Cvni8HEXbVSszQB26acknOHKZdJSRrW5eJ9Pie
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Duygu
dc.subject Müşteri algısı
dc.subject Pazarlama
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Pazarlama sistemi
dc.subject Emotion en_US
dc.subject Customer perception en_US
dc.subject Pazarlama stratejileri
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Marketing system en_US
dc.subject Renkler
dc.subject Marketing strategies en_US
dc.subject Renkler
dc.subject Colors en_US
dc.subject Colors en_US
dc.subject Satınalma davranışı
dc.subject Purchasing behavior en_US
dc.title Pazarlamada renk unsuru ve bir araştırma
dc.title The color element in marketing and a researching en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files