Telekomünikasyon sektöründe, calışan adanmışlığının çalışanı elde tutma üzerine etkisi: MTN Nijerya örneği

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma, çalışan Adanmışlığı onları elde tutma üzerindeki etkilerini belirlemeye yöneliktir. Bu çalışmada, çalışan Adanmışlığı onları elde tutmayı nasıl etkilediğini açıklamak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Nijerya'daki Telekomünikasyon sektöründe çalışan katılımcılara anket yapılmıştır. Çalışan Adanmışlığı ve çalışanı elde tutmanın demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Bu çalışmada ikiden fazla grup arasındaki farklılıkları belirlemek için ANOVA, farkı hangi grubun etkilediğini belirlemek için Post-Hoc testi, iki grup arasındaki farklılıkları belirlemek için T-testi kullanılmış ve analiz istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç ortaya koymuştur. Ayrıca çalışma değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Moment Korelasyon testi kullanılmıştır. Analiz, çalışan bağlılığının cinsiyet hariç eğitim düzeyi, iş deneyimi, yönetim düzeyi ve departman düzeyinde değişiklik gösterdiğini tespit etmiştir. Ayrıca, çalışanların elde tutulması, cinsiyet dışında eğitim düzeyi, iş deneyimi, yönetim düzeyi ve departman düzeyine göre değişkenlik göstermektedir. Kuruluşlar, çalışanlarını kuruluşla olduğu kadar işle de meşgul tutmak için yakınlık, etkileme ve Adanmışlığı gibi etkinliklere önem vermelidir. Bu çalışma ayrıca, kuruluşların farklı seviyelerdeki çalışanları etkinliklere dahil ettiğinde veya çalışan bağlılığını ölçmek için bir kıstas olarak kullanıldığında eğitim seviyesini, departman seviyesini ve iş deneyimini hesaba katmalarını önerir. Anahtar Kelimeler: Çalışan Adanmışlığı, Çalışanı Elde Tutma.
This research is to determine the effects of employee engagement on their retention. In this study it is aimed to explain how employee engagement affects their retention. Accordingly, a survey was conducted with participants working in the Telecommunication sector in Nigeria through a questionnaire. T-test and ANOVA are used to determine whether employee engagement and employee retention vary with demographic variables. ANOVA was used to determine differences in more than two groups, as well as a Post-Hoc test to determine which group affected the difference, while a T-test was used to determine differences between two groups, and the analysis revealed a statistically significant result. In addition, the Pearson Moment Correlation test is used to determine the association between the study variables. The analysis showed that employee engagement varies educational level, work experience, management level and departmental level, except gender. Also, employee retention varies with educational level, work experience, management level and departmental level, except gender. Organizations should give due emphasis on the following three constructs such as intimacy, influence, and participation to keep their employees engaged with work as well as with the organization. This study further recommends that organizations factor in educational level, departmental level, and work experience when engaging employees at different levels or used as a yardstick to measure employee engagement. Keywords: Employee Engagement, Employee retention, Intrinsic Rewards, General well-being, Organizational Commitment, Job satisfaction.

Description

Keywords

İşletme, Nijerya, Telekomünikasyon, Telekomünikasyon sektörü, Business Administration, Nigeria, Çalışanlar, Telecommunication, Telecommunication sector, Çalışanları elde tutma, Workers, Örgütsel adanma, Employee retention, Organizational commitment, İşe gönülden adanma, Work engagement

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

94