Telekomünikasyon sektöründe, calışan adanmışlığının çalışanı elde tutma üzerine etkisi: MTN Nijerya örneği

dc.contributor.advisorDurmaz, Canan Koçer
dc.contributor.authorOlugbaro, Aderinsola Comfort
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-08-07T20:20:57Z
dc.date.available2024-08-07T20:20:57Z
dc.date.issued2022
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma, çalışan Adanmışlığı onları elde tutma üzerindeki etkilerini belirlemeye yöneliktir. Bu çalışmada, çalışan Adanmışlığı onları elde tutmayı nasıl etkilediğini açıklamak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Nijerya'daki Telekomünikasyon sektöründe çalışan katılımcılara anket yapılmıştır. Çalışan Adanmışlığı ve çalışanı elde tutmanın demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Bu çalışmada ikiden fazla grup arasındaki farklılıkları belirlemek için ANOVA, farkı hangi grubun etkilediğini belirlemek için Post-Hoc testi, iki grup arasındaki farklılıkları belirlemek için T-testi kullanılmış ve analiz istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç ortaya koymuştur. Ayrıca çalışma değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Moment Korelasyon testi kullanılmıştır. Analiz, çalışan bağlılığının cinsiyet hariç eğitim düzeyi, iş deneyimi, yönetim düzeyi ve departman düzeyinde değişiklik gösterdiğini tespit etmiştir. Ayrıca, çalışanların elde tutulması, cinsiyet dışında eğitim düzeyi, iş deneyimi, yönetim düzeyi ve departman düzeyine göre değişkenlik göstermektedir. Kuruluşlar, çalışanlarını kuruluşla olduğu kadar işle de meşgul tutmak için yakınlık, etkileme ve Adanmışlığı gibi etkinliklere önem vermelidir. Bu çalışma ayrıca, kuruluşların farklı seviyelerdeki çalışanları etkinliklere dahil ettiğinde veya çalışan bağlılığını ölçmek için bir kıstas olarak kullanıldığında eğitim seviyesini, departman seviyesini ve iş deneyimini hesaba katmalarını önerir. Anahtar Kelimeler: Çalışan Adanmışlığı, Çalışanı Elde Tutma.
dc.description.abstractThis research is to determine the effects of employee engagement on their retention. In this study it is aimed to explain how employee engagement affects their retention. Accordingly, a survey was conducted with participants working in the Telecommunication sector in Nigeria through a questionnaire. T-test and ANOVA are used to determine whether employee engagement and employee retention vary with demographic variables. ANOVA was used to determine differences in more than two groups, as well as a Post-Hoc test to determine which group affected the difference, while a T-test was used to determine differences between two groups, and the analysis revealed a statistically significant result. In addition, the Pearson Moment Correlation test is used to determine the association between the study variables. The analysis showed that employee engagement varies educational level, work experience, management level and departmental level, except gender. Also, employee retention varies with educational level, work experience, management level and departmental level, except gender. Organizations should give due emphasis on the following three constructs such as intimacy, influence, and participation to keep their employees engaged with work as well as with the organization. This study further recommends that organizations factor in educational level, departmental level, and work experience when engaging employees at different levels or used as a yardstick to measure employee engagement. Keywords: Employee Engagement, Employee retention, Intrinsic Rewards, General well-being, Organizational Commitment, Job satisfaction.en
dc.identifier.endpage94en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkjcout5M0KqhsDQoELlqQ8ZVet5UNuQaEB1mMYGb2ca4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5685
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkjcout5M0KqhsDQoELlqQ8ZVet5UNuQaEB1mMYGb2ca4
dc.institutionauthorKoçer Durmaz, Canan
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectNijerya
dc.subjectTelekomünikasyon
dc.subjectTelekomünikasyon sektörü
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectNigeriaen_US
dc.subjectÇalışanlar
dc.subjectTelecommunicationen_US
dc.subjectTelecommunication sectoren_US
dc.subjectÇalışanları elde tutma
dc.subjectWorkersen_US
dc.subjectÖrgütsel adanma
dc.subjectEmployee retentionen_US
dc.subjectOrganizational commitmenten_US
dc.subjectİşe gönülden adanma
dc.subjectWork engagementen_US
dc.titleTelekomünikasyon sektöründe, calışan adanmışlığının çalışanı elde tutma üzerine etkisi: MTN Nijerya örneği
dc.titleThe effect on employee engagement on employee retention in a telecommunication industry: A case study on MTN Nigeriaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf928647a-ad02-4a12-97a5-968cedb6caf2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf928647a-ad02-4a12-97a5-968cedb6caf2
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files