Resmi okullarda okul aile birliklerinin okula ve okul-veli-öğrenci ilişkilerinin gelişimine katkısının incelenmesi ve işlevselliğinin arttırılması için iyileştirme yöntemlerinin araştırılması

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

RESMİ OKULLARDA OKUL AİLE BİRLİKLERİNİN OKULUN GELİŞİMİNE KATKISININ İNCELENMESİ VE İŞLEVSELLİĞİNİN ARTIRILMASI İÇİN İYİLEŞTİRME YÖNTEMLERİNİN ARAŞTIRILMASI Bu araştırma ile resmi okullarda okul aile birliklerinin okulun gelişimine katkısının incelenmesi ve işlevselliğinin artırılması için iyileştirme yöntemlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırmanın evreni 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Maltepe İlçesindeki farklı kademedeki resmi okullarda çalışan yönetici ve aile birliği üyeleridir. Evreni daha iyi temsil edeceği düşüncesiyle farklı sosyoekonomik çevrelerdeki okullardan 'sistematik tesadüfi (katmanlı) örnekleme' yoluyla 154 yönetici ve aile birliği üyesi araştırma örneklemine alınmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla 'Kişisel Bilgi Formu' ve 'Okul Aile Birliğinin Okulun Gelişimine Katkısını Belirleme Ölçeği (Dizbay, 2010)' kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmış, normal dağılım özelliği gösteren dağılımlar için parametrik analiz teknikleri normal dağılımın görülmediği değişkenler için nonparametrik teknikler kullanılmıştır. Bağımsız grup t testi, Kruskal Wallis-h testi ve Mann Whitney-u testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır; Katılımcılar okul aile birliğinin okul gelişimine katkısının orta düzeyde olduğunu düşünmektedirler. Kadınlar aile birliğinin okul gelişimine katkısını erkeklere göre daha olumlu değerlendirmektedirler. Kişilerin yaşlarına göre okul aile birliğinin okulun gelişimine katkısının eğitim öğretim ile toplam ölçekte anlamlı bulunmazken personel işlerinde anlamlı bulunmuştur. 41 ve üzeri yaş grubunun daha olumlu değerlendirmelerde bulunduğu görülmüştür. Okul değişkenine göre personel işleri alt boyutunda anlamlı farklılık bulunurken diğer alt boyutlarda anlamlı farklılık bulunmamaktadır. Lisede çalışanlar ise en az olumlu düşünen gruptur. Mezuniyetlerine göre tüm alt boyutlarda anlamlı farklılık bulmuştur. Lise mezunları en olumlu düşünen gruptur. Medeni durum değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Çalıştıkları görev değişkenine göre tüm alt boyutlarda anlamlı farklılık bulunmuştur. Aile birliği üyeleri en olumlu düşünen gruptur. Müdür yardımcıları ise en olumsuz düşünen gruptur. Daha önce aile birliklerinde görev alma durumuna göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Daha önce çalışanların çalışmayanlara göre daha olumlu değerlendirmeler yaptıkları görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Okul Aile Birliği, Okul Gelişimi, Okul Veli Öğrenci İlişkisi Tarih: Nisan, 2015
ABSTRACT THE RESEARCH IS TO UNDERSTAND THE CONTRIBUTION OF PTAS TO THE DEVELOPMENT OF PUBLIC SCHOOLS AND TO CONDUCTRESEARCH ON TOOLS ON HOW TO IMPROVE THE ADMINISTIRATION The goal of this research is to understand the contribution of PTAs to the development of public schools and to conduct research on tools on how to improve the administration. The data of this research is being driven from Istanbul Maltepe district public schools staff and PTA members of the 2013-2014 school year. In order to have a better representation of the demography 154 administrators and PTA members from various socio-economic neighborhoods have been selected 'systematic randomly'. In order to collect data 'personal information form' and the 'scale to measure contribution of PTAs to schools (Dizbay, 2010)' have been used. The collected data has been encoded and analysed with the SPSS packaging program. In the frist part frequency and percentage have been displayed in the scale, to display normal distribution parametric analyses techniques and nonparametric analyses techniques have been used for variables outside of the normal distribution. For the independent group testing Kruskal Wallis-h test and Mann Whitney test haven been used. Following results have been obtained with this research: The participants have the impression that the contribution of the PTA to the school is in intermediate level. Female participants see a higher contribution of the PTAs to schools compared to male participants. There is no correlation between the age and educating however a correlation has been discovered for school staff. Participants who are 41 and older have scored higher. Based on the school variable a meaningful difference has been discovered for school staff in the lower dimension however in the other lower dimensions no meaningful difference exists. High school staff scored least positively. Depending on graduation meaningful differences have been discovered in the lower dimensions. High school grandaunts think the most positive. No difference has been found based on marital status. Occupation showed meaningful differences. PTA members scored the highest. Assistant principals think the most negatively. A meaningful difference has been discovered if the participant had been a member of a PTA before. Previous members have compared to new members a more positive impression. Key words: PTA, School Development, School Parent Student Relations DATE:April, 2015

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Education and Training

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

97