Ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin kurum içi iletişim algılarının kurumsal itibar algıları üzerindeki etkisi: Bir araştırma

dc.contributor.advisorDikme, Hüseyin
dc.contributor.authorKurt, Fetilay
dc.date.accessioned2024-05-27T22:47:44Z
dc.date.available2024-05-27T22:47:44Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractİletişim; olumlu ya da olumsuz bir etkileşimin sonucundaki değişimdir. Kurumsal iletişim de kurumun işleyişini sürdürmek ve kurum amaçlarına ulaşmasını sağlayacak dinamik bir süreçtir. Eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin etkileme ve etkilenme gücü çalıştıkları eğitim kurumun iklimi ile yakından ilişkilidir. Eğitim kurumlarının amacına ulaşması, sorunların çözülmesi ve itici gücün oluşturulması yapıcı ve geliştirici kurumsal iletişim ile gerçekleşir. Okullarda kurumsal iletişimin iyi olması kurumsal itibarın yönetimi için gereklidir. Kurumsal itibar yönetiminin temelinde bütünsellik, tutarlılık, kalıcılık ve sürdürülebilirlik vardır. Bu çalışmanın temel amacı, ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin kurum içi iletişim algılarının kurumsal itibar algıları üzerine etkisini incelemektir. Çalışmanın kurumsal iletişim ve kurumsal itibar kavramları kuramsal çerçevede incelenmiş ve araştırma amacı doğrultusunda ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmeler üzerinde bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırma; giriş, konu ile ilgili literatür taraması, yöntem, bulgular, sonuç bölümlerinden oluşmaktadır. Yapılan araştırmada; anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Veriler; katılımcıların demografik özellikleri, örgütsel iletişim ve kurumsal itibara ilişkin görüşlerini kapsamaktadır. Araştırma bulguları; öğretmenlerin yaş, mesleki deneyim ve mezun oldukları okul değişkeni ile kurumsal itibar algıları arasında olumlu yönde ilişkiler bulunduğunu göstermektedir. Örgütsel iletişim algısı ile kurumsal itibar algısı arasında da olumlu yönde etkilenme olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: İletişim, örgütsel iletişim, itibar ve kurumsal itibar Tarih:24/04/2014
dc.description.abstractCommunication is a change that appears as a result of positive or negative reactions. Institutional communication is a dynamic process that provides both carrying on progress of institution and reaching institutional goals. The liability and impression power of teachers working in educational institutions has close relation with the ambience of educational institution. Reaching institutional goals, solving problems and raising impulsive force occur with constructive and developing institutional communication. Having a good corporate communications is necessary for the managament of institutıonal prestıge. There are totality, coherence, permanence and sustainability on the base of institutıonal prestıge management. The main aim of this research to examine the the effect of intra-company communication perceptions of teachers working in secondary schools on instittutional prestige perceptions. Organizational communication and istitutional prestige conceptions of this study are analyzed in institutional frame and an appliance has executed on teachers in secondary schools in accordance with the aims of the research. Research is consist of entrance, litareture scannig about subject, method, diagnosis and conclusion. Datas are summed by questionnaires. Datas includes demographical characteristics and ideas about organizational communication and istitutional prestige of participants. Researches diagnosis shows that there are positive relations between teachers' ages, professional experience, graduated school factor and institutional prestige perceptions. The positive interaction is noticed between organizational communication and institutional prestige perception. Key words: Communication, organizational communication, prestige and institutional prestige. Date: 24/04/ 2014en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKdHkB5ozVv4TJbEidXCDUIFI-JsgVlGLtn2Hf8RA08iS
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3410
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKdHkB5ozVv4TJbEidXCDUIFI-JsgVlGLtn2Hf8RA08iS
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectİşletme
dc.subjectKurumsal iletişim
dc.subjectKurumsal itibar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectLise öğretmenleri
dc.subjectCorporata communicationen_US
dc.subjectCorporate reputationen_US
dc.subjectOrtaöğretim okulları
dc.subjectHigh schools teachersen_US
dc.subjectÖğretmen algısı
dc.subjectSecondary education schoolsen_US
dc.subjectTeacher perceptionen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin kurum içi iletişim algılarının kurumsal itibar algıları üzerindeki etkisi: Bir araştırma
dc.titleThe effect of intra-company communication perceptions of teachers working in secondary schools on institutional prestige perceptions: A researchen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files