Hizmet pazarlamasında iletişim tekniklerinin yeri ve önemi: Bir işletme örneği

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Hizmet Pazarlamasında iletişim tekniklerinin yeri ve öneminin anlatım sürecinde, pazarlama kavramı tanımlanmış, bu kavramın bileşenleri açıklanmıştır. Pazarlama kavramının bileşenleri anlatılırken pazarlamanın 4P ve 4C süreçler incelenerek günümüz pazarlama dünyasında gelinen noktayı anlatabilmek için pazarlamanın tarihsel süreci dünden bugüne anlatılmıştır. Süreçte bugün gelinen nokta hizmetin ve malların karşılaştırması araştırılarak birbirleri ile ilişkisi incelenmiştir. Mallar ve Hizmet pazarlamasının kavramsal bakışı anlatılarak hizmet pazarlamasının önemi vurgulanmış ve artan önemi savunulmuştur. Günümüzde hizmet farklılaşması ve müşteri tatmini pazarlama karmasının elemanlarını etkin kullanılması ile olacağı görüşü savunulmuştur. Müşteri odaklı pazarlama uygulamaları anlatılarak müşteri tatmini oluşturma ve karlılığa etkisi anlatılmıştır. İkinci bölümde iletişim kavramı tanımlanmış ve teknikleri açıklanmıştır. Hizmet pazarlamasında kullanılan iletişim teknikleri anlatılarak genel bir değerlendirme yapılmıştır. Üçüncü bölümde hizmet pazarlamasında iletişim tekniklerinin e ticaret alanında en etkin ve başarılı kullanan şirketlerden birisi olan Jolly Tur örneği kapsamlı şekilde incelenmiştir. Jolly Tur web tabanlı pazarlama faaliyetlerinin açıklaması ve çalışma alanlarına katkıları gözlemlenerek aktarılmıştır.
In the process of the explanation of service marketing, marketing concept has defined and component of this concept explained. While explaining of marketing con-cept to explain process of 4P and 4C examinated all the historical process of marketing. To investigate how this process progress from yesterday to today comparing product and service. Telling the conceptual view of product and service marketing has been definding. Today, service differentation and customer satisfaction would be possible with the pro-per use of employees. Customer focused marketing practices explaining because of to create customer satisfaction and profitability effect. In the second section describes about communication techniques and concept. To describe communication techniques in service marketing overall assessment is made. In the third section, describing communication techniques about e-marketing in the example of Jolly Tour. Explanation of activities of web based marketing with obser-vating Jolly Tour.

Description

Keywords

İşletme, Hizmet pazarlaması, Müşteri odaklılık, Business Administration, Service marketing, Pazarlama, Customer focus, Pazarlama iletişimi, Marketing, Marketing communication, İletişim teknikleri, Communication techniques

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

123