Ortaöğretim okullarında yöneticilerle öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma ve uzlaşma alanları: İzmir ili Karşıyaka örneği

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma resmi ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler arasındaki çatışma alanları ve bu çatışma alanlarında ne derece uzlaşma olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma İzmir ili merkezi ortaöğretim okullarında çalışan tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 86 öğretmen ve35 yönetici olmak üzere toplam 121 kişi ile görüşülmüştür. Bunun için gerekli olan veriler, Yiğit'in (1996) geliştirdiği ölçek kullanılarak hazırlanmış ve SPSS programında çözümlenmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin çatışma ve uzlaşma alanlarını belirlemek için her bir ifadeye ilişkin yüzde frekans aritmetik ortalama sapma kullanılmıştır. Alınan yanıtlarla yöneticiler ve öğretmenlerin arasında ifade farklılığı olup olmadığını belirlemek için bağımsız örneklemeler için t testi (Independent Samples T Testi)ile analiz edilmiştir. Genel olarak ortaöğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin çatışma düzeylerinin =308 ile Az, çatışma yaratan konulardaki uzlaşama durumlarının ise = 4,03 ile orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Örgütsel Çatışma, Öğretmen, Okul Yöneticisi
The present study has aimed to determine conflict fields between teachers and administrators on duty at offical high schools. Data have been collected from 121 people at total, including randomly selected 86 teachers and 35 administrators on duty at high schools in İzmir city center.The data for the present study have been collected by means of the measure developed by Yiğit (1996) and analyzed by SPSS program. For determining the levels of conflict and compromise between teachers and administrators; per-cent,frequency,mean and standard deviation have been used for each statement.An independent samples t test has been used for analyzing and determining whether or not there is a difference between the answers of teachers and administrators. Generally,it has been determined that teachers and administrators on duty at high schools have ''little''conflict level ( X = 308), and they have'' medium''compromise level ( X = 4,03) in conflicting issues. Key words: Conflict, Organizational Conflict, Teacher, School Administrator.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Eğitim yönetimi, Okul yöneticileri, Ortaöğretim okulları, Education and Training, Educational administration, Yöneticiler, School administrators, Secondary education schools, Çatışma, Managers, Örgütsel çatışma, Conflict, Organizational conflict, Öğretmenler, Teachers

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

105