Ortaöğretim okullarında yöneticilerle öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma ve uzlaşma alanları: İzmir ili Karşıyaka örneği

dc.contributor.advisorGürler, İbrahim
dc.contributor.authorNarin, Gökçen
dc.date.accessioned2024-05-27T22:44:48Z
dc.date.available2024-05-27T22:44:48Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma resmi ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler arasındaki çatışma alanları ve bu çatışma alanlarında ne derece uzlaşma olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma İzmir ili merkezi ortaöğretim okullarında çalışan tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 86 öğretmen ve35 yönetici olmak üzere toplam 121 kişi ile görüşülmüştür. Bunun için gerekli olan veriler, Yiğit'in (1996) geliştirdiği ölçek kullanılarak hazırlanmış ve SPSS programında çözümlenmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin çatışma ve uzlaşma alanlarını belirlemek için her bir ifadeye ilişkin yüzde frekans aritmetik ortalama sapma kullanılmıştır. Alınan yanıtlarla yöneticiler ve öğretmenlerin arasında ifade farklılığı olup olmadığını belirlemek için bağımsız örneklemeler için t testi (Independent Samples T Testi)ile analiz edilmiştir. Genel olarak ortaöğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin çatışma düzeylerinin =308 ile Az, çatışma yaratan konulardaki uzlaşama durumlarının ise = 4,03 ile orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Örgütsel Çatışma, Öğretmen, Okul Yöneticisi
dc.description.abstractThe present study has aimed to determine conflict fields between teachers and administrators on duty at offical high schools. Data have been collected from 121 people at total, including randomly selected 86 teachers and 35 administrators on duty at high schools in İzmir city center.The data for the present study have been collected by means of the measure developed by Yiğit (1996) and analyzed by SPSS program. For determining the levels of conflict and compromise between teachers and administrators; per-cent,frequency,mean and standard deviation have been used for each statement.An independent samples t test has been used for analyzing and determining whether or not there is a difference between the answers of teachers and administrators. Generally,it has been determined that teachers and administrators on duty at high schools have ''little''conflict level ( X = 308), and they have'' medium''compromise level ( X = 4,03) in conflicting issues. Key words: Conflict, Organizational Conflict, Teacher, School Administrator.en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80O-3R-FqPrek082nceivud7Y-zIz-09U4w5o6s4LmamE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3193
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80O-3R-FqPrek082nceivud7Y-zIz-09U4w5o6s4LmamE
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEğitim yönetimi
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectOrtaöğretim okulları
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectSecondary education schoolsen_US
dc.subjectÇatışma
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectÖrgütsel çatışma
dc.subjectConflicten_US
dc.subjectOrganizational conflicten_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleOrtaöğretim okullarında yöneticilerle öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma ve uzlaşma alanları: İzmir ili Karşıyaka örneği
dc.titleIn secondary schools with manager organizational conflict areas and reconciliation between teachers province Karşıyaka sampleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files