Ortaöğretim okullarında yöneticilerle öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma ve uzlaşma alanları: İzmir ili Karşıyaka örneği

dc.contributor.advisor Gürler, İbrahim
dc.contributor.author Narin, Gökçen
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:44:48Z
dc.date.available 2024-05-27T22:44:48Z
dc.date.issued 2015
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırma resmi ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler arasındaki çatışma alanları ve bu çatışma alanlarında ne derece uzlaşma olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma İzmir ili merkezi ortaöğretim okullarında çalışan tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 86 öğretmen ve35 yönetici olmak üzere toplam 121 kişi ile görüşülmüştür. Bunun için gerekli olan veriler, Yiğit'in (1996) geliştirdiği ölçek kullanılarak hazırlanmış ve SPSS programında çözümlenmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin çatışma ve uzlaşma alanlarını belirlemek için her bir ifadeye ilişkin yüzde frekans aritmetik ortalama sapma kullanılmıştır. Alınan yanıtlarla yöneticiler ve öğretmenlerin arasında ifade farklılığı olup olmadığını belirlemek için bağımsız örneklemeler için t testi (Independent Samples T Testi)ile analiz edilmiştir. Genel olarak ortaöğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin çatışma düzeylerinin =308 ile Az, çatışma yaratan konulardaki uzlaşama durumlarının ise = 4,03 ile orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Örgütsel Çatışma, Öğretmen, Okul Yöneticisi
dc.description.abstract The present study has aimed to determine conflict fields between teachers and administrators on duty at offical high schools. Data have been collected from 121 people at total, including randomly selected 86 teachers and 35 administrators on duty at high schools in İzmir city center.The data for the present study have been collected by means of the measure developed by Yiğit (1996) and analyzed by SPSS program. For determining the levels of conflict and compromise between teachers and administrators; per-cent,frequency,mean and standard deviation have been used for each statement.An independent samples t test has been used for analyzing and determining whether or not there is a difference between the answers of teachers and administrators. Generally,it has been determined that teachers and administrators on duty at high schools have ''little''conflict level ( X = 308), and they have'' medium''compromise level ( X = 4,03) in conflicting issues. Key words: Conflict, Organizational Conflict, Teacher, School Administrator. en_US
dc.identifier.endpage 105 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80O-3R-FqPrek082nceivud7Y-zIz-09U4w5o6s4LmamE
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/3193
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80O-3R-FqPrek082nceivud7Y-zIz-09U4w5o6s4LmamE
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Eğitim yönetimi
dc.subject Okul yöneticileri
dc.subject Ortaöğretim okulları
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Educational administration en_US
dc.subject Yöneticiler
dc.subject School administrators en_US
dc.subject Secondary education schools en_US
dc.subject Çatışma
dc.subject Managers en_US
dc.subject Örgütsel çatışma
dc.subject Conflict en_US
dc.subject Organizational conflict en_US
dc.subject Öğretmenler
dc.subject Teachers en_US
dc.title Ortaöğretim okullarında yöneticilerle öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma ve uzlaşma alanları: İzmir ili Karşıyaka örneği
dc.title In secondary schools with manager organizational conflict areas and reconciliation between teachers province Karşıyaka sample en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files