X ve Y kuşağının insan kaynakları yönetimi açısından motivasyonu

dc.contributor.advisorÇinko, Levent
dc.contributor.authorAkpınar, Feyza
dc.date.accessioned2024-08-07T20:00:40Z
dc.date.available2024-08-07T20:00:40Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüz iş dünyasında her kuşağın farklı özellikleri ön plana çıktığından, yaşanabilecek kuşak çatışmalarını yönetmek ve insan kaynakları yönetiminin en önemli faktörlerinden olan motivasyonu sağlamak için motivasyon beklentilerinin ve motivasyonu özendirici araçların etkili şekilde kullanılması önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, iş hayatında söz sahibi olan X ve Y kuşağının insan kaynakları yönetimi açısından motivasyonu incelenmiştir. Çalışma literatür taraması şeklinde yapılmıştır. Çalışmanın amacı, mevcut işletmelerde çalışma hayatında çoğunlukla bulunan X ve Y kuşağı çalışanlarda, insan kaynakları yönetiminde motivasyon faktörünün uygulanmasında kullanılan özendirici araçların farklı etkiler gösterdiğini ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda; çalışanların motivasyon beklentilerine göre kullanılan özendirici araçların, X ile Y kuşağı açısından karşılaştırıldığında farklı etkiler gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca elde edilen bilgilere göre gelecekte yapılacak çalışmalar için öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractIn today's business world, because different characteristics of each generation come to the fore, it is important to use motivational expectations and motivational tools effectively in order to manage the generation conflicts and to provide motivation which is one of the most important factors of human resources management. In this study, motivation of X and Y generation who have a say in business life in terms of human resources management is examined. The study was conducted as a literature review. The aim of the study is to show that the incentive tools used in the application of the motivation factor in human resources management show different effects in the X and Y generation workers who are mostly employed in the current enterprises. As a result of the research; It is concluded that the incentive tools used according to the motivation expectations of the employees show different effects compared to the X and Y generation. In addition, according to the information obtained, suggestions were made for future studies.en
dc.identifier.endpage124en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmUvidbY9udvVSzbPOlgA1kmsFkLGhkbenvf4FKbOu5z7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4638
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmUvidbY9udvVSzbPOlgA1kmsFkLGhkbenvf4FKbOu5z7
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectKuşaklar
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectX kuşağı
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectY kuşağı
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectGeneration Xen_US
dc.subjectYönetim
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectİnsan kaynakları
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectHuman resourcesen_US
dc.subjectİnsan kaynakları yönetimi
dc.subjectHuman resources managementen_US
dc.titleX ve Y kuşağının insan kaynakları yönetimi açısından motivasyonu
dc.titleMotivation of x and y generations in human resources managementen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files