Deri sanayinde e-ticaret girişimciliği ve e-pazarlama

dc.contributor.author Yılmaz, Bekir
dc.contributor.author Şekeroğlu, Özgür
dc.contributor.author Bayramoğlu, Eser Eke
dc.contributor.author Yamamoto, Gonca Telli
dc.date.accessioned 2024-11-15T19:40:18Z
dc.date.available 2024-11-15T19:40:18Z
dc.date.issued 2010
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp EGE ÜNİVERSİTESİ,EGE ÜNİVERSİTESİ,EGE ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Dünyamız 2008 yılından itibaren 2009'u da içine alan bir dönemde ekonomik kriz ortamından geçmektedir. Küresel kriz mali piyasalardan sermaye piyasalarına oradan da reel sektöre yayılmıştır. Ülke içi ve uluslararası ticarette dengeler yeniden kurulmaktadır. Bu durum, dünya ticaret hacminin küçülmesini de beraberinde getirmektedir. Dünyada yaşanılan ekonomik krizin doğal bir sonucu olarak deri sanayinin de bu kriz ortamından doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenmesi söz konusudur. Krizden çıkabilmek için deri sektörü de kendi içinde çeşitli arayışlar içersindedir.Deri sanayi sektöreI açıdan kullandığı tüm girdiler anlamında düşünülecek olursa hammaddesinin büyük bir. kısmını yurtdışından tedarik eden, işledikten sonra katma değeri yüksek ürünler haline getirip ihraç eden emek-yoğun bir sanayi olduğu için dünyadaki ekonomik krizlerden birebir olarak etkilenmektedir. Bu durum sadece son ekonomik • kriz anlamında düşünüimeyip küreselleşmenin ve teknolojik gelişmelerin sonucu olarak ortaya çıkan bir takım etkiler nedeniyle de meydana gelmektedir. Bu bağlamda deri sanayi farklı bir dönüm noktasına gelmiş bulunmaktadır. Özellikle Türkiye gibi tek pazara bağımlı kalmanın sıkıntılarını yaşayan ülkeler daha dinamik pazarlara açılmak adına hedeflediği pazarlarda üretim ve tanıtım faaliyetlerine de ağırlık vermeye başlamışlar marka oluşturma çabaları gündeme gelmiştir.Firmaların üretim sürecinde otomasyona yavaş yavaş geçiş yapmaları, firma ve ürün tanıtımlarının bir kısmını bilgisayarlar aracılığı ile internete taşımaları bu konuda e-ticaret girişimlerinin başlangıcını da oluşturmaktadır. Öte yandan bilişim sektöründeki gelişme hızla devam ederken deri sektörünün bunun dışında kalması nerdeyse sektörünün kendi kendini katletmesi anlamına gelmektedir. Üstelik gerek tedarik yönüyle gerekse satış anlamında e-ticaret hem yerel hem de küresel pazarlarda giderek etkili bir hale dönüşmektedir.Araştırmada e-ticaret konusunda girişimcilerin yaklaşımlarını ölçmek amacıyla kantitatif, birincil veri toplama yöntemlerinden olan anket yöntemi kullanılmaktadır. Varsayımları test etmek, kararlı, tutarlı ve doğru tahminler yapabilmek amacıyla SPSS bilgisayar programı ile güvenilirlik analizi, faktör ve varyans analizi ve benzeri analizler anket sonuçlarına uygulanmaktadır. Bu çalışmada zor bir süreçten geçmekte olan Türk Deri Sektörü'nün elektronik ticaret yöntemlerinin kullanılarak, gelişimine ivme kazandırılması, deri sanayinin kalkınması için pazarlama stratejileri, teknolojinin etkisiyle gelişen bilgi toplumuna uyum sağlama ve dünya genelinde hakettiği yeri alabilmesinde modern bilişim teknolojilerinin sağlayabileceği yararlar ortaya konmaya çalışılmaktadır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 10 en_US
dc.identifier.issn 1307-427X
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 2 en_US
dc.identifier.trdizinid 121637
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/121637/deri-sanayinde-e-ticaret-girisimciligi-ve-e-pazarlama
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/7051
dc.identifier.volume 4 en_US
dc.language.iso tr
dc.relation.ispartof DERİ BİLİM en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Malzeme Bilimleri en_US
dc.subject Tekstil en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Deri sanayinde e-ticaret girişimciliği ve e-pazarlama en_US
dc.type Article en_US

Files