Klasik gitar için 6 makamsal ezginin model bir çok seslendirme çalışması

dc.contributor.advisorMadanoğlu, Naci
dc.contributor.authorPala, İlkan
dc.contributor.otherMüzik / Music
dc.date.accessioned2024-08-07T20:05:41Z
dc.date.available2024-08-07T20:05:41Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada klasik gitarda 6 makamsal ezginin model bir çok seslendirme çalışması yapılmıştır. Amacımız klasik gitar repertuvarına çok seslendirilmiş halk müziği ve makamsal ezgiler kazandırmak ve bunların icrasını sağlamaktır. Bu çalışmadaki çok seslendirmeler icra edilirken klasik gitarda sağ ve sol el teknikleri kullanılmaktadır. Bu teknikler arasında bare, legato, arpej, tirando, legato vb. teknikler kullanılmıştır. Düzenlemelerde iki türlü çok seslendirme yoluna gidilmiştir . Birincisi üçlü armoni sistemi esas alınarak yapılan çok seslendirme. İkincisi ise Türk makam müziğinin doğasına uygun üst üste dörtlülerin oluşturduğu dörtlü armoni sistemi düşünülerek yapılan çok seslendirme. Dörtlü armoni sisteminin uygulandığı ve makamın mikro tonal seslerinin belirtilmesine ihtiyaç duyulan çalışmalarda (Dolana Yar Dolana, Aman Aman Nalbandım) mikro tonal sesleri göstermek için gitar klavyesine ek perdeler takılmıştır. Klasik gitar eğitimi almış birçok kişinin rahatça icra edebileceği çalışmalar mevcuttur. Bu çalışmaları icra eden kişinin aynı zamanda icra ettiği makamsal diziler üzerine belli bir fikri de oluşacaktır. Çalışmanın klasik gitar ile ilgilenen kişilere kaynak olması, halk müziğinin ve makamsal ezgilerin klasik gitarda çalınması temel amaçlar arasındadır.
dc.description.abstractIn this study, many vocalization exercises of 6 maqam melodies on classical guitar have been performed. Our aim is to provide the classical guitar repertoire with highly voiced folk and modal melodies and to perform them. Two types of vocalization have been used in the arrangements. The first is multi-voiceover based on te triple harmony system. The second is the multi-voicing made by considering the quadruple harmony system, which is formed by the quartets in a row in accordance with the nature of Turkish maqam music. In studies where the quartet harmony system is applied and the micro tonal sounds of the makam need to be specified (Dolana Yar Dolana, Aman Aman Nalbandım), additional frets are attached to the guitar keyboard to show the micro tonal sounds. There are some works that many people who have studied classical guitar can easily perform.The person performing these works will also have a certain opinion on the maqam sequences she performs. The main objektives of the study are to be a resource for those interested in classical guitar, and to play folk music and modal melodies on classical guitar.en
dc.identifier.endpage97en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs8B-Gvai-V0QDjsiTI3ICwhbn_6tue80dTT4lot57-v7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4848
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs8B-Gvai-V0QDjsiTI3ICwhbn_6tue80dTT4lot57-v7
dc.institutionauthorMadanoğlu, Naci
dc.language.isotr
dc.subjectMüzik
dc.subjectEzgi
dc.subjectGitar
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMelodyen_US
dc.subjectKlasik gitar
dc.subjectGuitaren_US
dc.subjectTürk halk müziği
dc.subjectClassical guitaren_US
dc.subjectTurkish folk musicen_US
dc.subjectÇok sesli müzik
dc.subjectPolyphonic musicen_US
dc.titleKlasik gitar için 6 makamsal ezginin model bir çok seslendirme çalışması
dc.titleModel many voiceover exercises of 6 maqamal tunes for classical guitaren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication55524a1b-727b-45f6-9878-b387fc8d5925
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery55524a1b-727b-45f6-9878-b387fc8d5925
relation.isOrgUnitOfPublication56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8

Files