İlk piyano eğitimi ve güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerine metod, teknik çalışma ve repertuvar bağlamında öneriler

dc.contributor.advisorFeridunoğlu, Zeynep Lale
dc.contributor.authorSözmen, Nihan
dc.contributor.otherMüzik / Music
dc.date.accessioned2024-08-07T20:16:12Z
dc.date.available2024-08-07T20:16:12Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractBu tez çalışması, öğrencilerin piyano eğitimine doğru temel bilgiler ile başlamalarını ve çalım becerilerinin gelişmesini sağlayan teknik çalışmaları bilinçli bir şekilde yaparak, seviyelerine uygun bir repertuvar oluşturmalarını ele almıştır. Bu çalışmanın amacı, piyano eğitimi süreci ve bu sürecin ilerlemesiyle ilgili yeterli bilgiye sahip olmayan öğrencilerin, yaptıkları çalışmalar hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu çalışmalardan verim alarak, hedeflerine ulaşmalarını amaçlamıştır. Öğrencilerin, ilk piyano dersinden itibaren doğru temel ve teknik bilgilerle ilerlemelerini ve çalım düzeylerinin gelişmesini sağlayan teknik çalışmaları, eserler üzerinde deneyimleyerek, uygulayabilmelerini sağlayan bu tez çalışmasında, literatür taraması yapılmıştır. Bu taramada, sadece piyanoda teknik egzersizler ele alınmış ancak bu teknik çalışmaları destekleyen bir piyano repertuvarı yer almamaktadır. Piyanoya başlangıç, teknik çalışma ve repertuvar bölümlerinden oluşan bu tez çalışmasının sonucunda, öğrenciler piyano eğitiminin üzerlerindeki fiziksel, zihinsel ve sosyal açıdan etkisini fark ederek, bu eğitim süreci içerisinde daha bilinçli ve ciddi bir şekilde ilerleme olanağı bulmuşlardır. Bu çalışmanın ışığında, piyano eğitiminin gerektirdiği temel bilgileri doğru bir şekilde öğrenen öğrenciler, bu bilgileri parçalar üzerinde uygulayarak, sağlam bir temel oluşturmuşlardır. Bu tez çalışmasının sonucunda, teknik egzersizler hakkında fikir sahibi olan öğrenciler, bu çalışmaları kazanıma dönüştürerek, müzikal ve çalım becerilerini geliştirmişlerdir. Ayrıca bu tez çalışması sayesinde deşifre becerilerini nasıl geliştireceklerini öğrenen öğrenciler kendi seviyelerine uygun olan eserleri doğru bir şekilde deşifre ve icra edip, piyano repertuvarlarını geliştirmişlerdir.
dc.description.abstractIn this thesis study, it is discussed that students start their piano education with the right basic knowledge and consciously carry out technical studies which enable them to develop their playing skills and create a repertoire appropriate to their level. The aim of this study is that to give an idea of their work to the students who do not have sufficient information about the piano education process and the progression of the this process in order to reach their goals by getting efficiency from their work. Literature review is done in this thesis where students can apply their technical studies in which they can improve their fundamentals, technical knowledge and their playing level by experiencing pieces. In this literature view, only technical exercises in the piano are discussed; however, there is no piano repertoire that supports these technical studies. As a result of this thesis study consisting of piano introduction, technical study and repertoire sections, students realize the physical, mental and social effects of piano education on them, and they have a chance to progress more consciously and seriously in this educational process. With this study, students who learned the basic knowledge required of piano education correctly build better fundamentals by applying on pieces. As a consequence of this thesis, students who have an idea about technical exercises have developed their musical and playing skills by transforming these studies into gains. In addition, students who learned how to improve deciphering skills with this thesis study developed their piano repertoire by deciphering and performing the works that are suitable for their level.en
dc.identifier.endpage100en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg5WnlfIMQd9izykNhvulp5eoF8f2tFgGtyhLCItI7a5X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5200
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg5WnlfIMQd9izykNhvulp5eoF8f2tFgGtyhLCItI7a5X
dc.institutionauthorFeridunoğlu, Zeynep Lale
dc.institutionauthorFeridunoğlu, Zeynep Lale
dc.institutionauthorFeridunoğlu, Zeynep Lale
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectMüzik
dc.subjectAnadolu güzel sanatlar liseleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectLise öğrencileri
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectPiyano
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectAnatolian high school of fine artsen_US
dc.subjectSağ el
dc.subjectHigh schools studentsen_US
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectSol el
dc.subjectRight handen_US
dc.subjectÇalgı eğitimi
dc.subjectLeft handen_US
dc.subjectInstrumental educationen_US
dc.subjectÇalgılama teknikleri
dc.subjectInstrumentation techniquesen_US
dc.titleİlk piyano eğitimi ve güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerine metod, teknik çalışma ve repertuvar bağlamında öneriler
dc.titleSuggestions in the context of method, technical study and repertory to the students of first piano education and fine arts high school music departmenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication34fc307f-653d-4724-a0fb-467c6dcd5f99
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery34fc307f-653d-4724-a0fb-467c6dcd5f99
relation.isOrgUnitOfPublication56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8

Files