İlk piyano eğitimi ve güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerine metod, teknik çalışma ve repertuvar bağlamında öneriler

dc.contributor.advisor Feridunoğlu, Zeynep Lale
dc.contributor.author Sözmen, Nihan
dc.date.accessioned 2024-08-07T20:16:12Z
dc.date.available 2024-08-07T20:16:12Z
dc.date.issued 2021
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstract Bu tez çalışması, öğrencilerin piyano eğitimine doğru temel bilgiler ile başlamalarını ve çalım becerilerinin gelişmesini sağlayan teknik çalışmaları bilinçli bir şekilde yaparak, seviyelerine uygun bir repertuvar oluşturmalarını ele almıştır. Bu çalışmanın amacı, piyano eğitimi süreci ve bu sürecin ilerlemesiyle ilgili yeterli bilgiye sahip olmayan öğrencilerin, yaptıkları çalışmalar hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu çalışmalardan verim alarak, hedeflerine ulaşmalarını amaçlamıştır. Öğrencilerin, ilk piyano dersinden itibaren doğru temel ve teknik bilgilerle ilerlemelerini ve çalım düzeylerinin gelişmesini sağlayan teknik çalışmaları, eserler üzerinde deneyimleyerek, uygulayabilmelerini sağlayan bu tez çalışmasında, literatür taraması yapılmıştır. Bu taramada, sadece piyanoda teknik egzersizler ele alınmış ancak bu teknik çalışmaları destekleyen bir piyano repertuvarı yer almamaktadır. Piyanoya başlangıç, teknik çalışma ve repertuvar bölümlerinden oluşan bu tez çalışmasının sonucunda, öğrenciler piyano eğitiminin üzerlerindeki fiziksel, zihinsel ve sosyal açıdan etkisini fark ederek, bu eğitim süreci içerisinde daha bilinçli ve ciddi bir şekilde ilerleme olanağı bulmuşlardır. Bu çalışmanın ışığında, piyano eğitiminin gerektirdiği temel bilgileri doğru bir şekilde öğrenen öğrenciler, bu bilgileri parçalar üzerinde uygulayarak, sağlam bir temel oluşturmuşlardır. Bu tez çalışmasının sonucunda, teknik egzersizler hakkında fikir sahibi olan öğrenciler, bu çalışmaları kazanıma dönüştürerek, müzikal ve çalım becerilerini geliştirmişlerdir. Ayrıca bu tez çalışması sayesinde deşifre becerilerini nasıl geliştireceklerini öğrenen öğrenciler kendi seviyelerine uygun olan eserleri doğru bir şekilde deşifre ve icra edip, piyano repertuvarlarını geliştirmişlerdir.
dc.description.abstract In this thesis study, it is discussed that students start their piano education with the right basic knowledge and consciously carry out technical studies which enable them to develop their playing skills and create a repertoire appropriate to their level. The aim of this study is that to give an idea of their work to the students who do not have sufficient information about the piano education process and the progression of the this process in order to reach their goals by getting efficiency from their work. Literature review is done in this thesis where students can apply their technical studies in which they can improve their fundamentals, technical knowledge and their playing level by experiencing pieces. In this literature view, only technical exercises in the piano are discussed; however, there is no piano repertoire that supports these technical studies. As a result of this thesis study consisting of piano introduction, technical study and repertoire sections, students realize the physical, mental and social effects of piano education on them, and they have a chance to progress more consciously and seriously in this educational process. With this study, students who learned the basic knowledge required of piano education correctly build better fundamentals by applying on pieces. As a consequence of this thesis, students who have an idea about technical exercises have developed their musical and playing skills by transforming these studies into gains. In addition, students who learned how to improve deciphering skills with this thesis study developed their piano repertoire by deciphering and performing the works that are suitable for their level. en
dc.identifier.endpage 100 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg5WnlfIMQd9izykNhvulp5eoF8f2tFgGtyhLCItI7a5X
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/5200
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg5WnlfIMQd9izykNhvulp5eoF8f2tFgGtyhLCItI7a5X
dc.institutionauthor Feridunoğlu, Zeynep Lale
dc.institutionauthor Feridunoğlu, Zeynep Lale
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Güzel Sanatlar
dc.subject Müzik
dc.subject Anadolu güzel sanatlar liseleri
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Lise öğrencileri
dc.subject Fine Arts en_US
dc.subject Piyano
dc.subject Music en_US
dc.subject Anatolian high school of fine arts en_US
dc.subject Sağ el
dc.subject High schools students en_US
dc.subject Piano en_US
dc.subject Sol el
dc.subject Right hand en_US
dc.subject Çalgı eğitimi
dc.subject Left hand en_US
dc.subject Instrumental education en_US
dc.subject Çalgılama teknikleri
dc.subject Instrumentation techniques en_US
dc.title İlk piyano eğitimi ve güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerine metod, teknik çalışma ve repertuvar bağlamında öneriler
dc.title Suggestions in the context of method, technical study and repertory to the students of first piano education and fine arts high school music department en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files