İşletme politikalarının paydaş ilişkileri üzerine etkisine dair bir araştırma
No Thumbnail Available
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Paydaş ilişkileri oldukça önemlidir. Bu çalışmada da işletme politikalarının paydaş ilişkilerine etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda, Bursa'da faaliyet gösteren otomotiv işletmelerinde çalışan 33 yöneticinin konuya ilişkin düşünceleri araştırılmıştır. Yapılan istatistiksel analizin sonuçları, yönetici algılarına göre, işletme politikalarının paydaş ilişkileri üzerinde anlamlı etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: İşletme Politikası, Paydaş Teorisi, Paydaş Yönetimi, Politika, Otomotiv Sektörü
The relationships with stakeholders are important. In this study, it was investigated that whether business policies have effects on the relationships with stakeholders or not. In this manner, a questionaire was conducted to managers employed by automotive companies in Bursa. The findings of statistical analysis revealed that business policies have impacts on relationships with stakeholders statistically. Key Words: Business Policy, Stakeholder Theory, Stakeholder Management, Policy, Service, Automotive Industry.
The relationships with stakeholders are important. In this study, it was investigated that whether business policies have effects on the relationships with stakeholders or not. In this manner, a questionaire was conducted to managers employed by automotive companies in Bursa. The findings of statistical analysis revealed that business policies have impacts on relationships with stakeholders statistically. Key Words: Business Policy, Stakeholder Theory, Stakeholder Management, Policy, Service, Automotive Industry.
Description
Keywords
İşletme, Otomotiv sektörü, Business Administration, Paydaş davranışı, Automotive sector, Paydaş teorisi, Stakeholder behavior, Stakeholder theory, İşletme politikaları, Business policies