Opera, operet ve müzikal tiyatronun tarihsel gelişimi ve seçme klasik müzikal tiyatro eserlerinin seçme operetlerle karşılaştırılarak incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit

Journal Issue

Abstract

Sahne sanatları düşünüldüğünde ilk akla gelen Opera ve Müzikal Tiyatro formları günümüzde de popülerliğini korumakta, yeni eserler ile külliyatını genişletmektedir. İçinde birçok sanat türünü barındıran (dans, resim, edebiyat, tiyatro vb.) Opera Sanatını, kendisinden sonra gelişen ve biçim benzerlikleriyle temelde uyuşan Operet ve Müzikal Tiyatro takip etmektedir. Sahne sanatları ailesinin bu dalları, birbirlerinden çok etkilenmiş hatta zaman zaman aynı konuları tema olarak kullanmışlardır. Örnek olarak Elton John'un bestelediği fakat konusunu ve genel temasını tamamen Giuseppe Verdi'nin aynı isimli operasından alan 'Aida' müzikali düşünülebilir. Ancak sadece konu olarak değil, zaman zaman form olarak da birbirlerine yaklaştıkları söylenebilir. Bu türlerin temelinde elbette klasik algı yatmaktadır. Fakat zaman içerisinde Opera gibi özellikle Müzikal Tiyatro gelişerek ve dönüşerek günümüze kadar evrilmiştir. Bu çalışmada, Opera Sanatı'ndan itibaren Operet ve Müzikal Titayro'ya kadar tarihsel süreç ele alınmış, Operet ve Opera özellikleri gösteren Müzikal'lerden seçme eserlerin konuları anlatılarak, icra teknikleri bakımından karşılaştırılmalarına yer verilmiştir. Araştırma konusu olarak seçilen eserler; Operetlerden 'Die Fledermaus (Yarasa Opereti)' ve 'Die Csárdásfürstin (Çardaş Prensesi)' Müzikallerden ise 'My Fair Lady (Benim Güzel Meleğim)' ve 'Phantom of The Opera (Operadaki Hayalet)' tir. Bu tez çalışmasında kaynak taraması yapılmış, özellikle Müzikal alanında Türkçe kaynakların azlığından ötürü yabancı kaynaklar incelenmiştir. Toplanan verilerin ışığında ilgili alan üzerine çalışma yürüten meslektaşlarımıza kaynak teşkil etmek amaçlanmıştır.
Opera and Musical Theatre forms, which immediately come to mind when the performing arts are considered, still maintain their popularity today and expand their corpus with new works. The Art of Opera, which includes many types of art (dance, painting, literature, theatre, etc.) within, is followed by Operetta and Musical Theatre, which developed afterwards and shared fundamental similarities in terms of form. These branches of the performing arts family were influenced by one another a great deal and even used the same themes from time to time. An instance to this is the musical 'Aida', composed by Elton John, but the subject and general theme of which is entirely from Giuseppe Verdi's opera of the same name. However, it can be said that they draw near to each other not only as subject but also as form at times. Of course, classical perception underlies these types. But over time, like Opera especially the Musical Theatre has evolved until today by developing and transforming. In this study, the historical process starting with the Art of Opera to Operetta and the Musical Theatre has been examined, and the subjects of selected works of Musicals with Operetta and Opera features are explained and compared in terms of vocal performing techniques. The Operettas 'Die Fledermaus (The Bat) Operetta' and 'Die Csárdásfürstin (Csardas Princess) Operetta' and the Musicals 'My Fair Lady' and 'Phantom of The Opera' are selected as study subjects. In this thesis, literature was reviewed, and sources in foreign languages were examined, especially in the field of Musical, due to the scarcity of Turkish sources. In the light of the collected data, it is aimed to constitute a resource for our colleagues working on the relevant field.

Description

Keywords

Müzik, Sahne ve Görüntü Sanatları, Müzikal, Music, Performing and Visual Arts, Opera, Musical, Operet, Opera, Operetta, Tarihsel gelişim, Historical development

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

125