Opera, operet ve müzikal tiyatronun tarihsel gelişimi ve seçme klasik müzikal tiyatro eserlerinin seçme operetlerle karşılaştırılarak incelenmesi

dc.contributor.advisorKürkçüoğlu, Seta
dc.contributor.authorAttepe, İsmihan
dc.contributor.otherMüzik / Music
dc.date.accessioned2024-08-07T20:17:12Z
dc.date.available2024-08-07T20:17:12Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Bilim Dalı
dc.description.abstractSahne sanatları düşünüldüğünde ilk akla gelen Opera ve Müzikal Tiyatro formları günümüzde de popülerliğini korumakta, yeni eserler ile külliyatını genişletmektedir. İçinde birçok sanat türünü barındıran (dans, resim, edebiyat, tiyatro vb.) Opera Sanatını, kendisinden sonra gelişen ve biçim benzerlikleriyle temelde uyuşan Operet ve Müzikal Tiyatro takip etmektedir. Sahne sanatları ailesinin bu dalları, birbirlerinden çok etkilenmiş hatta zaman zaman aynı konuları tema olarak kullanmışlardır. Örnek olarak Elton John'un bestelediği fakat konusunu ve genel temasını tamamen Giuseppe Verdi'nin aynı isimli operasından alan 'Aida' müzikali düşünülebilir. Ancak sadece konu olarak değil, zaman zaman form olarak da birbirlerine yaklaştıkları söylenebilir. Bu türlerin temelinde elbette klasik algı yatmaktadır. Fakat zaman içerisinde Opera gibi özellikle Müzikal Tiyatro gelişerek ve dönüşerek günümüze kadar evrilmiştir. Bu çalışmada, Opera Sanatı'ndan itibaren Operet ve Müzikal Titayro'ya kadar tarihsel süreç ele alınmış, Operet ve Opera özellikleri gösteren Müzikal'lerden seçme eserlerin konuları anlatılarak, icra teknikleri bakımından karşılaştırılmalarına yer verilmiştir. Araştırma konusu olarak seçilen eserler; Operetlerden 'Die Fledermaus (Yarasa Opereti)' ve 'Die Csárdásfürstin (Çardaş Prensesi)' Müzikallerden ise 'My Fair Lady (Benim Güzel Meleğim)' ve 'Phantom of The Opera (Operadaki Hayalet)' tir. Bu tez çalışmasında kaynak taraması yapılmış, özellikle Müzikal alanında Türkçe kaynakların azlığından ötürü yabancı kaynaklar incelenmiştir. Toplanan verilerin ışığında ilgili alan üzerine çalışma yürüten meslektaşlarımıza kaynak teşkil etmek amaçlanmıştır.
dc.description.abstractOpera and Musical Theatre forms, which immediately come to mind when the performing arts are considered, still maintain their popularity today and expand their corpus with new works. The Art of Opera, which includes many types of art (dance, painting, literature, theatre, etc.) within, is followed by Operetta and Musical Theatre, which developed afterwards and shared fundamental similarities in terms of form. These branches of the performing arts family were influenced by one another a great deal and even used the same themes from time to time. An instance to this is the musical 'Aida', composed by Elton John, but the subject and general theme of which is entirely from Giuseppe Verdi's opera of the same name. However, it can be said that they draw near to each other not only as subject but also as form at times. Of course, classical perception underlies these types. But over time, like Opera especially the Musical Theatre has evolved until today by developing and transforming. In this study, the historical process starting with the Art of Opera to Operetta and the Musical Theatre has been examined, and the subjects of selected works of Musicals with Operetta and Opera features are explained and compared in terms of vocal performing techniques. The Operettas 'Die Fledermaus (The Bat) Operetta' and 'Die Csárdásfürstin (Csardas Princess) Operetta' and the Musicals 'My Fair Lady' and 'Phantom of The Opera' are selected as study subjects. In this thesis, literature was reviewed, and sources in foreign languages were examined, especially in the field of Musical, due to the scarcity of Turkish sources. In the light of the collected data, it is aimed to constitute a resource for our colleagues working on the relevant field.en
dc.identifier.endpage125en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg398B2J_vUOs5oE27W5ifR2db7MOR7ApYy8W3hIjJdfk
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5341
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg398B2J_vUOs5oE27W5ifR2db7MOR7ApYy8W3hIjJdfk
dc.institutionauthorKürkçüoğlu, Seta
dc.institutionauthorKürkçüoğlu, Seta
dc.institutionauthorKürkçüoğlu, Seta
dc.language.isotr
dc.subjectMüzik
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatları
dc.subjectMüzikal
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectOpera
dc.subjectMusicalen_US
dc.subjectOperet
dc.subjectOperaen_US
dc.subjectOperettaen_US
dc.subjectTarihsel gelişim
dc.subjectHistorical developmenten_US
dc.titleOpera, operet ve müzikal tiyatronun tarihsel gelişimi ve seçme klasik müzikal tiyatro eserlerinin seçme operetlerle karşılaştırılarak incelenmesi
dc.titleThe historical development of opera, operate and musical theater and the examinational of selected classical musical theater works in comparison with selected operatesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf4cf8263-3fa3-4cc0-8e06-271346f203f7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf4cf8263-3fa3-4cc0-8e06-271346f203f7
relation.isOrgUnitOfPublication56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8

Files