Beyaz eşya sektöründe demografik faktörlerin yeşil üretim yapan markaları kullanan tüketicilerin duyarlılığına etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisor Küçükyazıcı, Güneş
dc.contributor.author Mert, Ebru
dc.date.accessioned 2024-08-07T20:08:15Z
dc.date.available 2024-08-07T20:08:15Z
dc.date.issued 2021
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Mühendislik Yönetimi Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Son yıllarda oldukça gündemde bir konu olan doğal çevrenin korunması ile birlikte yeşil ürün algısı işletmelerde ve tüketicilerin çevresel duyarlılıklarında ve satın alma davranışlarında etkiler oluşturmaktadır. Bu araştırma ile tüketicilerin çevre konusundaki bilgisi, çevre bilinçli tüketici davranışı ile beyaz eşya sektöründe yeşil üretim yapmakta olan markaları kullanan tüketicilerin demografik özelliklerinin çevreye karşı duyarlılıklarına etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. İlgili çalışma hazırlanırken öncelikle çevre ve yeşil pazarlama unsurları incelenmiş olup daha sonrasında ise bu iki olgu ile tüketicilerin demografik özellikleri incelenmiştir. Bu özelliklerin beyaz eşya sektöründe yeşil ürün üretimi yapan firmaların ürünlerini kullanmakta olan tüketicilerdeki duyarlılığa etkisi ölçülerek, öne sürülen hipotezlerin sonuçlarına çalışmanın son kısmında yer verilmiştir.
dc.description.abstract Along with the protection of the natural environment, which has been a hot topic in recent years, the green product perception has an impact on the environmental sensitivity and purchasing behavior of businesses and consumers. With this research, it is aimed to measure the effect of the environmental awareness of consumers, environmentally conscious consumer's behavior and the demographic characteristics of consumers who use green brands in the white goods industry on their environmental sensitivity. While preparing the study, firstly the environmental and green marketing factors were examined, then the demographic characteristics of the consumers were examined with these two phenomena. The results of the hypotheses put forward are included in the last part of the study by measuring the effect of these features on the sensitivity of the consumers who use the products of the companies producing green products in the white goods sector. en
dc.identifier.endpage 55 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf0yvH-n-2m-ONL2YuO9ExBJ31iw5tAHtN7rtddpaKlQl
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/5131
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf0yvH-n-2m-ONL2YuO9ExBJ31iw5tAHtN7rtddpaKlQl
dc.language.iso tr
dc.subject Mühendislik Bilimleri
dc.subject Engineering Sciences en_US
dc.title Beyaz eşya sektöründe demografik faktörlerin yeşil üretim yapan markaları kullanan tüketicilerin duyarlılığına etkisinin incelenmesi
dc.title Investigation of the effect of demographic factors on the sensitivity of consumers using green producing brands in the white goods industry en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files