Comparing performance of an OFDM based V2V system in rayleigh and weibull fading channels

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Sönümlü kanallar kablosuz kanallardaki iletişim sistemlerinin performansını sınırlar. Bu, özellikle son derece güvenilir bağlantılar gerektiren araç ağları için geçerlidir. Dikey Frekans Bölmeli Çoğullama (OFDM) günümüzde çok çeşitli iletişim sistemlerinde kullanılmaktadır. Ayrıca araç ağları için standardın bir parçası olabilir. Bu makale, araçlar arası iletişim kanalına uyduğu bulunan iki kanal modelinde Dikey Frekans Bölmeli Çoğullama (OFDM) üzerinden Dörtlü Faz Kaydırmalı Anahtarlama (QPSK) iletişimini kullanan bir araç iletişim sisteminin performansını sabit sinyalgürültü oranı (SNR) içinde karşılaştırır. Kesin BER formülü, Weibull Fading ve AWGN'deki log-normal sönümleme kanalı üzerinden OFDM demodülatör çıkışındaki etkin gürültü örneği dağılımının türetilmesine dayalı olarak türetilmiştir. Monte Carlo simülasyon sonuçları, simülasyon sonuçlarıyla tam bir eşleşme ile türetilmiş analitik BER ifadelerinin geçerliliğini doğrulamıştır.
The performance of communication systems across wireless channels is limited by fading. This is particularly true for vehicular networks, which require highly reliable links. Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM) is used today in a wide range of communication systems. It may also be part of the standard for vehicular networks. This paper compares the performance across a vehicular link using Quadrature Phase Shift Keying (QPSK) communication over OFDM in two channel models found to fit the vehicular channel: Rayleigh and Weibull fading. Equations were derived describing the Bit Error Rate (BER) for constant signal to noise ratio (SNR) at the OFDM demodulator output over Rayleigh, Weibull, log-normal decay transmission channels in AWGN. The generated theoretical BER formulas have been validated by Monte Carlo simulation findings with an exact match to the simulation results.

Description

Keywords

Mühendislik Bilimleri, Engineering Sciences

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page