PSİKOLOJİK FİYATLAMANIN YAN ETKİLERİ: MARKA GÜVENİ NASIL ETKİLENİR?

dc.contributor.authorSözer, Edin Güçlü
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-11-15T19:42:37Z
dc.date.available2024-11-15T19:42:37Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışma psikolojik fiyatlama taktiklerinden bir tanesi olan tek sayı ile biten fiyatlama yönteminin perakende sektörü bağlamında tüketicilerin marka imajı algıları ve markaya olan güvenleri üzerindeki etkisini ölçmeyi hedeflemektedir. Çalışma kapsamında özellikle, fiyat farkındalığı olan ve olmayan tüketicilerin 9 rakamı ile biten fiyatlara maruz kaldıklarında oluşan marka imajı algıları ve markaya duydukları güven seviyeleri arasındaki fark analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları fiyat farkındalığının marka imajı algıları ve markaya olan güven seviyesi üzerinde etkili olduğunu teyit etmektedir. Fiyat farkındalığı olmayan tüketicilere göre yüksek fiyat farkındalığı olanlar hem marka imajı hem de markaya olan güven açısından daha negatif algılara sahip olmaktadır. Fiyat farkındalığının markaya olan güven üzerindeki doğrudan ve güçlü bir şekilde olumsuz olan etkisi, marka imajının markaya olan güven üzerindeki olumlu etkisi nedeniyle bir miktar stabilize olmaktadır. Çalışmanın bulguları ışığında, uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-113]
dc.identifier.endpage733en_US
dc.identifier.issn1301-370X
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage718en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7328
dc.identifier.volume23en_US
dc.institutionauthorSözer, Edin Güçlü
dc.institutionauthorSözer, Edin Güçlü
dc.institutionauthorSözer, Edin Güçlü
dc.language.isoen
dc.relation.ispartofTürkiye Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titlePSİKOLOJİK FİYATLAMANIN YAN ETKİLERİ: MARKA GÜVENİ NASIL ETKİLENİR?en_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication422fbf53-cec0-41e3-92ed-cc6794ef444c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery422fbf53-cec0-41e3-92ed-cc6794ef444c
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files