Okul öncesi müzik eğitimi bağlamında model bir çocuk şarkısı besteleme çalışması

dc.contributor.advisorFeridunoğlu, Zeynep Lale
dc.contributor.authorYaşar, Afranur
dc.contributor.otherMüzik / Music
dc.date.accessioned2024-08-07T20:08:25Z
dc.date.available2024-08-07T20:08:25Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Eğitimi Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi müzik eğitimi bağlamında model bir çocuk şarkısı besteleme çalışması ortaya koymak istenmiştir. Bu doğrultuda, El Ele Verelim, Benim Küçük Köpeğim, Annem, Zıp Zıp ve El Salla eserleri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Toplamda bestelenen bu 5 çocuk şarkısı tema, müzik biçimi, ton, prozodi ve etkinlik boyutlarında incelenmiş ayrıca bu eserlerin okul öncesi müzik eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik ders planları hazırlanmış ve eserler profesyonel stüdyo ortamında ses kaydına alınmıştır. Bu ders planlarının geçerlilik ve güvenirliliğini sağlamak adına var olan ses kayıtlarıyla birlikte 4 müzik eğitimi uzmanı ve bir de Türk dili uzmanının görüşlerine başvurulmuştur. Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi mensubu Uzmanlardan sağlanan veriler ve elden edilen bulgular her bir ders planının altında tartışılmıştır. Araştırmanın sonucunda eserlerin müzikal ve prozodik açıdan uygun olduğu uzmanlar tarafından saptanmış ve gerekli düzenlemeler yapılarak eserler araştırmanın ekler bölümünde son halini almıştır.
dc.description.abstractIn this study, a model children's song composition study was proposed in the context of preschool music education. In this direction, El Ele Verelim, Benim Küçük Köpeğim, Annem, Zıp Zıp ve El Salla formed the working group of the research. These 5 children's songs, composed in total, were examined in theme, music format, tone, prozodi and activity dimensions, and lesson plans were prepared for the availability of these works in preschool music education, and the works were recorded in a professional studio environment. In order to ensure the validity and reliability of these lesson plans, the opinions of 4 music education experts and a Turkish language expert were consulted along with the existing audio recordings. Data provided by experts from Ankara Gazi University Faculty of Education and hand-held findings are discussed under each course plan. As a result of there's search, it was determined by the experts that the pieces were musically and prosodically suitable for preschool children and the necessary arrangements were modified by the author and the pieces are attached in the appen dissection of there search.en
dc.identifier.endpage183en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg78QcANiDXyI8y6JQymnAoTxWm2k6dNLmcQkhynkdL4Q
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5152
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg78QcANiDXyI8y6JQymnAoTxWm2k6dNLmcQkhynkdL4Q
dc.institutionauthorFeridunoğlu, Zeynep Lale
dc.institutionauthorFeridunoğlu, Zeynep Lale
dc.institutionauthorFeridunoğlu, Zeynep Lale
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectMüzik
dc.subjectBesteler
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüzik eğitimi
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectCompositionsen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectOkul öncesi çocuklar
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectPreschool childrenen_US
dc.subjectÇocuk şarkıları
dc.subjectChild songsen_US
dc.titleOkul öncesi müzik eğitimi bağlamında model bir çocuk şarkısı besteleme çalışması
dc.titleA model children's song composition study in the context of preschool music educationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication34fc307f-653d-4724-a0fb-467c6dcd5f99
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery34fc307f-653d-4724-a0fb-467c6dcd5f99
relation.isOrgUnitOfPublication56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8

Files