MARKA GÜVENİ MARKA SADAKATİ VE MARKA TERCİHİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: KIRTASİYE SEKTÖRÜ UYGULAMASI

dc.contributor.author Önen, Vahap
dc.date.accessioned 2024-11-15T19:42:19Z
dc.date.available 2024-11-15T19:42:19Z
dc.date.issued 2018
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Markaya olan güvenin gerek marka sadakati açısından gerekse de marka tercihiaçısından olması gerekeken önemli bir bileşen olduğu öngörülmektedir. Bu manadaçalışmamızda kırtasiye kalem sektörü uygulamasıyla marka güveni ile marka sadakati, markagüveni ile marka tercihine ve marka tercihi ile marka sadakati arasındaki ilişkilerin gösterilmesiamaç edinilmiştir. Çalışmada marka güveni ölçeği için Delgado- Ballester’ın (2004:579)çalışmasından alınmış dört ifade ile ölçülürken, marka sadakati ölçeği için Özdemir ve Koçak(2012)’ın çalışmalarında yer alan tutumsal marka sadakati ve davranışsal marka sadakatiölçekleri birleştirilerek elde edilen 5 ifadeli ölçek, marka tercihi ölçeği için Chang ve Liu’ nungeliştirdiği 4 ifadeli ölçek, kullanılmıştır. Çalışmada ilk olarak ölçekler güvenirlik ve faktöranalizine tabi tutularak ölçekler kullanıma hazır hale getirilmiştir. Daha sonra, tüm ölçeklerinortalama değerleri ölçülmüş ve elde değerlerinin ortalamanının bir az üzerinde olduğu tespitedilerek firmaların bu marka bileşenlerini geliştirilmesi gerektiği belirlenmiştir. BUndan sonra,marka güveni ile marka sadakati arasındaki ilişki regresyon analizine tabi tutularak ölçülmüştür.Yapılan analiz soncunda marka güveni ile marka sadakati arasında anlamlı ve pozitif yönde birilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Benzer şekilde, marka güveni ile marka tercihi arasındaki ilişkiregresyon analizine tabi tutulmuş ve analiz soncunda marka güveni ile marka tercihi arasındayüksek seviyede anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. En son olarak isemarka tercihi ile marka sadakati arasındaki ilişki regresyon analizine tabi tutularak ölçülmüş,analiz soncunda marka tercihi ile marka sadakati arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişkiolduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak; marka güveni gerek marka sadakatini gerekse de markatercihini anlamlı ve olumlu yönde etkilediği ilave olarak marka tercihinin de marka sadakatiniistatiksel olarak anlamlı ve pozitf yönde etkilediği ortaya çıkarılmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 6
dc.identifier.endpage 1044 en_US
dc.identifier.issn 2147-2610
dc.identifier.issue 15 en_US
dc.identifier.startpage 1031 en_US
dc.identifier.trdizinid 318733
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/318733/marka-guveni-marka-sadakati-ve-marka-tercihi-arasindaki-iliskinin-incelenmesi-kirtasiye-sektoru-uygulamasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/7288
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.institutionauthor Önen, Vahap
dc.language.iso tr
dc.relation.ispartof Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İşletme Finans en_US
dc.title MARKA GÜVENİ MARKA SADAKATİ VE MARKA TERCİHİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: KIRTASİYE SEKTÖRÜ UYGULAMASI en_US
dc.type Article en_US

Files