MARKA GÜVENİ MARKA SADAKATİ VE MARKA TERCİHİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: KIRTASİYE SEKTÖRÜ UYGULAMASI

dc.contributor.authorÖnen, Vahap
dc.date.accessioned2024-11-15T19:42:19Z
dc.date.available2024-11-15T19:42:19Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractMarkaya olan güvenin gerek marka sadakati açısından gerekse de marka tercihiaçısından olması gerekeken önemli bir bileşen olduğu öngörülmektedir. Bu manadaçalışmamızda kırtasiye kalem sektörü uygulamasıyla marka güveni ile marka sadakati, markagüveni ile marka tercihine ve marka tercihi ile marka sadakati arasındaki ilişkilerin gösterilmesiamaç edinilmiştir. Çalışmada marka güveni ölçeği için Delgado- Ballester’ın (2004:579)çalışmasından alınmış dört ifade ile ölçülürken, marka sadakati ölçeği için Özdemir ve Koçak(2012)’ın çalışmalarında yer alan tutumsal marka sadakati ve davranışsal marka sadakatiölçekleri birleştirilerek elde edilen 5 ifadeli ölçek, marka tercihi ölçeği için Chang ve Liu’ nungeliştirdiği 4 ifadeli ölçek, kullanılmıştır. Çalışmada ilk olarak ölçekler güvenirlik ve faktöranalizine tabi tutularak ölçekler kullanıma hazır hale getirilmiştir. Daha sonra, tüm ölçeklerinortalama değerleri ölçülmüş ve elde değerlerinin ortalamanının bir az üzerinde olduğu tespitedilerek firmaların bu marka bileşenlerini geliştirilmesi gerektiği belirlenmiştir. BUndan sonra,marka güveni ile marka sadakati arasındaki ilişki regresyon analizine tabi tutularak ölçülmüştür.Yapılan analiz soncunda marka güveni ile marka sadakati arasında anlamlı ve pozitif yönde birilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Benzer şekilde, marka güveni ile marka tercihi arasındaki ilişkiregresyon analizine tabi tutulmuş ve analiz soncunda marka güveni ile marka tercihi arasındayüksek seviyede anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. En son olarak isemarka tercihi ile marka sadakati arasındaki ilişki regresyon analizine tabi tutularak ölçülmüş,analiz soncunda marka tercihi ile marka sadakati arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişkiolduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak; marka güveni gerek marka sadakatini gerekse de markatercihini anlamlı ve olumlu yönde etkilediği ilave olarak marka tercihinin de marka sadakatiniistatiksel olarak anlamlı ve pozitf yönde etkilediği ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.identifier.citation6
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-153]
dc.identifier.endpage1044en_US
dc.identifier.issn2147-2610
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage1031en_US
dc.identifier.trdizinid318733
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/318733/marka-guveni-marka-sadakati-ve-marka-tercihi-arasindaki-iliskinin-incelenmesi-kirtasiye-sektoru-uygulamasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7288
dc.identifier.volume6en_US
dc.institutionauthorÖnen, Vahap
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofAvrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.titleMARKA GÜVENİ MARKA SADAKATİ VE MARKA TERCİHİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: KIRTASİYE SEKTÖRÜ UYGULAMASIen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files