Ortaöğretim kurum öğrencilerinde okula bağlılık olgusunun başarı düzeylerine etkisi

dc.contributor.advisorIşıklar, Abdullah
dc.contributor.authorYılmaz, Zafer
dc.date.accessioned2024-05-27T22:44:26Z
dc.date.available2024-05-27T22:44:26Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin, okul başarılarını yakından etkileyen faktörlerden biri olan okula bağlılık olgusunun bu öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisi incelenmiştir. Yapılan çalışma, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Kocaeli İli İzmit, Gebze, Darıca ilçelerine bağlı 7 lisede öğrenim gören toplam 376 öğrenciden oluşan bir grup üzerinde yapılmıştır. Bu kapsamda 'Lise Öğrencilerinin Okula Bağlılıklarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisini Belirleyen Ölçek' uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler aritmetik ortalama, Bağımsız Örneklem T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada katılımcıların okul bağlılık düzeyleri ile okul başarısına ilişkin algılarının orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca okul başarısı ile okula bağlılık arasında orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Çalışmada son olarak okul başarısına ilişkin alt-boyutların, okul bağlılığının anlamlı birer etkileyici faktörü oldukları da belirlenmiştir. Bu bulgulara dayalı olarak öğrencilerin okul başarılarına ilişkin algılarının, okula bağlanmaları bakımından önemli bir etmen olduğu genel sonucuna varılmıştır. Anaht a r K e li m e le r: Ak ade mik Ba şa r ı, O ku l bağlılığı, L is e, Öğr e nc i.
dc.description.abstractIn this study, School Engagement- one of the closest effect on School Success-is focused on.The study includes 376 high school students who are studying in 7 schools, located in Izmit, Darıca and Gebze- the villages of Kocaeli. At this point, 'The Scale, specifying the Affect of School Engagement of High School Students on their Academic Success.' was used. The research was analyzed with arithmetical mean, Independent Samples t-test and One-way Anova techniques. At the end, it was seen that participants' opinions on school engagement and the success level is in medium level. In addition, it was understood that there was a significant relationship between school engagement and the success level. It was also found that the success level was a significant predictor of school engagement. Based on these findings it was concluded that the success level is a vitally important factor for the students to engage their school. Keywords: Academic Success, School engagement, High school, Student.en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80BDZWFNA9K7XqUQ3cwfdlism1shF0t9pnbpOhfmV0ulS
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3140
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80BDZWFNA9K7XqUQ3cwfdlism1shF0t9pnbpOhfmV0ulS
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAkademik başarı
dc.subjectBağlılık
dc.subjectBaşarı
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectEğitim kurumları
dc.subjectCommitmenten_US
dc.subjectSuccessen_US
dc.subjectOkul bağlılığı
dc.subjectEducation establishmentsen_US
dc.subjectOrtaöğretim kurumları
dc.subjectSchool attachmenten_US
dc.subjectSecondary education institutionsen_US
dc.subjectÖğrenciler
dc.subjectStudentsen_US
dc.titleOrtaöğretim kurum öğrencilerinde okula bağlılık olgusunun başarı düzeylerine etkisi
dc.titleThe influence of school-engagement on the success level of high school studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files