Samsun ilindeki matematik öğretmenlerinin mesleki doyum düzeyi

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorBiber, Tülin
dc.date.accessioned2024-05-27T22:44:51Z
dc.date.available2024-05-27T22:44:51Z
dc.date.issued2018
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada, matematik öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokul ve liselerde görev yapan matematik öğretmenkeri oluşturmaktadır. Örneklem; evrendeki Samsun ili İlkadım ilçesinde bulunan farklı okullarda görev yapan tesadüfi örnekleme yoluyla seçkisiz ve oransız olarak belirlenen 246 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada, matematik öğretmenlerinin mesleki doyumlarının ölçülmesinde Kuzgun, Aydemir-Sevim ve Hamamcı(1999) tarafından geliştirilen 'Mesleki Doyum Ölçeği' kullanılmıştır. Ayrıca matematik öğretmenlerinin kişisel bilgilerini toplamak amcıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ' Kişisel Bilgi Formu' uygulanmıştır.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to analyse the professional satisfaction level of maths teachers in terms of diffrent variables. The system of the research is formed by the maths teachers who worked in secondary and high school connected to Samsun Provincial Directorate of National Education, in 2012-2013 educational year. Sample; the sample group is formed by the randomly and disproportionately assigned 246 (two hundered and forty six) maths teachers who work at different schools in Ilkadım District of Samsun. In the research, 'The Professional Satisfaction Scale' –which was improved by Kuzgun, Aydemir-Sevim and Hamamcı(1999)-is used in the calculation of the math teachers' Professional satisfaction. Besides, 'personal information form', which was developed by the researcher to gather the personel data of maths teachers, is applied.en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYgjb4xPhkg9gNFLXehqKAv1NQZVTq8nl4zHpNemOqYm-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3198
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYgjb4xPhkg9gNFLXehqKAv1NQZVTq8nl4zHpNemOqYm-
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBranş öğretmenleri
dc.subjectDoyum düzeyi
dc.subjectMatematik dersi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBranch teachersen_US
dc.subjectMatematik eğitimi
dc.subjectSatisfaction levelen_US
dc.subjectMathematics lessonen_US
dc.subjectSamsun
dc.subjectMathematics educationen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectSamsunen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİş doyumu
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.titleSamsun ilindeki matematik öğretmenlerinin mesleki doyum düzeyi
dc.titleVocational satisfaction level of mathematics teachers in Samsumen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files