Özel ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin değişim algılarının incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Günümüzde örgütler değişime ayak uydurmak zorundadır. Küreselleşmenin etkisi ve teknolojide gerçekleşen gelişmeler bireyler anlamında da değişime hızlı bir şekilde adapte olmayı mecbur kılmıştır. Eğitim örgütlerinin de en önemli görevlerinden biri değişime hızlı uyum sağlayacak bireyler yetiştirmektir. Bu çalışmanın amacı da, eğitim kurumlarında görev almakta olan öğretmenlerin okullarındaki değişim algılarını incelemektir. Araştırmanın evreni İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan Ataşehir, Kadıköy ve Üsküdar ilçelerinde yer alan özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 328 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu öğretmenlerin değişim algısını ölçmek için Smith ve Hoy (2007) tarafından geliştirilen ve Yılmaz (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan 'Okulların Değişime Açıklık Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında ise, SPSS programı kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve Anova (Tek Yönlü Varyans Analizi) testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, çalışma evreninde bulunan öğretmenlerin okullarındaki değişime, müdürlerin değişimine ve çevrenin değişim baskına dair algılarının 'kısmen katılıyorum' şeklinde olduğu sonucu elde edilmiştir. Özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin değişime dair algılarının, yaş, cinsiyet, mesleki kıdem ve kurum kıdemi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir.
THE PERCEPTION OF THE CHANGE OF SCHOOL TEACHERS WORKING IN PRIVATE PRIMARY SCHOOLS In today's world organizations have to keep up with the change. The impacts of globalization and developments in technology have made it necessary to adapt quickly to change in the sense of individuals. One of the most important tasks of education organizations is to educate individuals that can adapt quickly to the changes. The aim of this study is to examine the perception of change in the schools of teachers who work in educational institutions. The target population of the study consists of 328 teachers who work in the private primary schools in Ataşehir, Kadıköy and Üsküdar districts located on the Anatolian side of Istanbul. In order to measure the teachers' perception of change as a data collection tool, 'The Faculty Change Orientation Scale (FCOS)' which was developed by Smith and Hoy (2007) and adapted to Turkish by Yılmaz (2010) is used. In the analysis of the data, arithmetic mean, standard deviation, t-test and Anova (One-way ANOVA) tests were used by using SPSS program. As a result of the study, the teachers perception of change is agreed on 'partly agree' level about the change in their schools, the change of the principals and the community pressure for change. It was found that the perceptions of the teachers that are working in private primary schools did not show a significant difference in terms of age, gender, seniority and seniority at their schools variables.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Değişim, Özel okullar, Education and Training, Öğretmen algısı, Change, Special schools, Öğretmenler, Teacher perception, İlköğretim, Teachers, Primary education, İlköğretim okulları, Primary education schools

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page