İtibarın Online Boyutları: İletişim Profesyonellerinin Online İtibar Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorZeynep GENEL
dc.contributor.authorSevinç KOÇAK
dc.contributor.otherHalkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-05-25T12:21:42Z
dc.date.available2024-05-25T12:21:42Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Okan Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, İstanbul, Türkiye İstanbul Okan Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractAltı boyuta yönelik kurum ve markaların paydaşlarının algısında ve eyleminde oluşan ve şirketlerin en önemli soyut varlığı olan itibarın, dijital platformlarda yönetilmesi hız, bilginin kontrolü gibi zorluklar getirirken halkla ilişkiler alanında araştırma refleksini geliştiren, doğru stratejilerle yönetildiğinde olumlu yönde kazanımlar sağlayan bir iletişim pratiğidir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı itibarın boyutlarının Türkiye’deki iletişim profesyonelleri tarafından söz konusu online itibar yönetimi olduğunda nasıl değerlendirildiğini ve online platformlarda itibar yönetiminin gerçekleşmesinde iletişim pratiklerine nasıl değişimler getirdiğinin anlaşılmasıdır. Bu amaçla İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) yapılarına kayıtlı 12 iletişim profesyoneline yargısal örnekleme yöntemi ulaşılarak, derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş ve bu görüşmelerden elde edilen veriler Harris ve Fombrun’un alana kazandırdığı itibar yaklaşımında ele aldığı unsurlar altında anlatı analiz tekniği ile aktarılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre kriz iletişimi, kontrol edilemeyen bilginin yarattığı gündemin yönetimi online itibar yönetimi alanında zorluklar olarak öne çıkarken, bu yeni iletişim teknolojilerinin getirdiği avantajlarla halkla ilişkilerin birinci adımı olan araştırma ve sonuncu adımı olan ölçümleme reflekslerini güçlendirdiği anlaşılmıştır. Çalışma, itibarın unsurlarının online iletişim pratikleri açısından yapılacak çalışmalara Türkiye’deki bakış açısının aktarması açısından katkıda bulunmaktadır.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.doi10.47998/ikad.1134116
dc.identifier.endpage22en_US
dc.identifier.issn2147-4524
dc.identifier.issue59en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid1132774
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47998/ikad.1134116
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1132774/itibarin-online-boyutlari-iletisim-profesyonellerinin-online-itibar-yaklasimlarinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2049
dc.identifier.volume2022en_US
dc.institutionauthorGenel, Zeynep
dc.institutionauthorGenel, Zeynep
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofİletişim Kuram ve Araştırma Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİtibarın Online Boyutları: İletişim Profesyonellerinin Online İtibar Yaklaşımlarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication3f2808dd-d69b-4204-806c-1ca8c972f014
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery3f2808dd-d69b-4204-806c-1ca8c972f014
relation.isOrgUnitOfPublication39d890e7-0eeb-4a9c-bb24-8c7d2b3f486d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery39d890e7-0eeb-4a9c-bb24-8c7d2b3f486d

Files