Yeni tedarik zinciri teknolojilerinin perakende sektöründe kullanılması, hipermarketler ve süpermarketler üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorÖzbek, Bilal
dc.date.accessioned2024-08-07T20:00:39Z
dc.date.available2024-08-07T20:00:39Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde küresel rekabetin hızlanmasıyla birlikte tedarik zincirinin bir parçası olan perakende şirketleri, yeni teknolojiler kullanarak değişime ayak uydurabilmek için kendilerini yeniden yapılandırıyorlar. Hayatta kalabilmek için yeni teknolojik kullanımların arttırılması, hem akademisyenler hem de işletmeciler tarafından kabul edilen bir gerçektir. Yeni teknolojiler, hayatta kalmak için sürekli olarak değişiyor ve geliştiriyorlar. Ayrıca, insanlar, süreçler, veriler ve nesneler arasında bağlantı sağlıyorlar. Perakendecilik sektöründe fiziksel, bilgi, finansal ve insan kaynakları kullanımını düzenleyerek daha verimli bir şekilde değer yaratmanın yeni yolları sunma gibi daha yüksek faydalar sağlıyorlar. Bu çalışmada amaç, yeni tedarik zinciri teknolojilerinin (3 boyutlu yazıcılar, insansız araçlar, nesnelerin interneti, yapay zeka, bulut, robotlar, artırılmış gerçeklik ve büyük veri) perakende şirketlerini nasıl etkileyeceği hakkında yeni bir bakış açısı ortaya koymaktır. Bu araştırma ile perakendecilerin yenilikçi teknolojileri kullanmaya hazır olup olmadıkları sorusuna cevap vermeye çalışıyoruz (3 boyutlu yazıcılar, insansız araçlar, nesnelerin interneti, yapay zeka, bulut ve büyük veri). Araştırma ayrıca, bu yeni tedarik zinciri teknolojilerinin perakendecilerin performansı üzerinde olumlu bir etki göstereceğini ortaya koyuyor ve bu tür teknolojileri benimsenmesinin perakende sektörünün etkinliğini artıracağını savunuyor. Yeni tip teknolojilerin tedarik zinciri süreçlerine adaptasyon yeteneğini anlamak için, gıda ve market perakende sektörlerinde çalışan uzmanlarla derinlemesine görüşme ve anket yapılmıştır. Yanıtların güvenilirlik düzeyini test edildikten sonra, perakendecilerin bu teknolojiler üzerindeki kararlarını etkileyen faktörler ve eğilimleri bulunmaya çalışılmıştır. Böylece , perakende sektöründe yeni teknolojilerin benimsenmesi üzerinde hangi faktörlerin etkili olduğu konusunda görüş bildirilmiştir. Anahtar kelimeler: Yeni teknolojiler, Perakendeci, Tedarik zinciri, Tedarik zinciri teknolojileri
dc.description.abstractToday, with the acceleration of global competition, retail companies, as a part of supply chain, restructure themselves to keep pace with changes by using new technologies. Increasing new technological utilization's in order to survive is a fact that has been accepted by both academicians and business professionals. New technologies are constantly changing and improving operations for survival. They provides connection between people, processes, data, and things. In retail sector, they also offers higher benefits such as offering new ways to create value more efficiently by organizing the use of physical, information, financial, and human resources. In this study, the aim is to give new insights how new supply chain technologies (3d printers, unmanned vehicles, internet of things, artificial intelligence, cloud, robots, augmented reality, and big data) will effect retail organizations. With this research, we try to answer to a question: Whether the retailers are ready to use these new technologies (3d printers, unmanned vehicles, internet things, artificial intelligence, cloud, and big data). This research also suggests that these new supply chain technologies will demonstrate favorable impact on performance of retailers, and this study further believes the new wave of this type of technology adoption will develop the effectiveness of the retail sector. To understand to adaptation capability of these new type of technologies in supply chain processes, in-depth interview and survey were made with expertiser working in food and grocery retailing sectors. After testing relevancy of answers, proper ones are going to be used to determine factors and tendencies that effect retailers' decisions on these technologies. So, we could give sight about what factors effect on these new technologies adoption in retail market. Key words: New technologies, Retailer, Supply chain, Supply chain technologiesen
dc.identifier.endpage260en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4636
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmeh9JTZYEHBac3wuoogZCJtS-TLwAvsQIF7VXE9DxN3I
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectHipermarketler
dc.subjectPerakende satış işletmeleri
dc.subjectPerakende sektörü
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectSüpermarketler
dc.subjectHypermarketsen_US
dc.subjectRetail enterprisesen_US
dc.subjectTedarik
dc.subjectRetail sectoren_US
dc.subjectSupermarketsen_US
dc.subjectTedarik zinciri
dc.subjectSupplyen_US
dc.subjectTeknoloji
dc.subjectSupply chainen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectTeknolojik inovasyon
dc.subjectTechnological innovationen_US
dc.titleYeni tedarik zinciri teknolojilerinin perakende sektöründe kullanılması, hipermarketler ve süpermarketler üzerine bir araştırma
dc.titleImplementation of new supply chain technologies in retail market, a research about hypermarkets and supermarketsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files