Stratejik yönetim açısından stratejik müşteri ilişkileri yönetimine dair bir çalışma

dc.contributor.advisorTanrıverdi, Sezai
dc.contributor.authorOlkun, Feride Sert
dc.date.accessioned2024-08-07T20:00:00Z
dc.date.available2024-08-07T20:00:00Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, stratejik yönetim ve stratejik hedeflere ulaşmak için müşteri ilişkilerinin önemini ve stratejik müşteri ilişkileri yönetiminin müşteri verimliliğine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde işletme yönetimi ve organizasyonda temel kavramlar açıklanmış, ikinci bölümünde Müşteri İlişkileri Yönetimi ile ilgili kavramlar irdelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde strateji, stratejik yönetim ve stratejilerle yönetim kavramları araştırılarak incelenmiştir. Dördüncü bölümde stratejik yönetim ve stratejik hedeflere ulaşmak için müşteri ilişkilerinin önemi anlatılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında yani beşinci bölümünde de birincil veri toplama yöntemi olan kapalı uçlu ifadelerin yer aldığı 5'li Likert ölçeğine göre hazırlanmış anket çalışması tercih edilmiş ve hazırlanan anket formları internet üzerinden yayınlanarak veriler toplanmıştır. Anket verileri öncelikle anket katılımcılarının yaş aralıkları, unvanları, çalışma süreleri ve çalıştıkları departmanları bakımından incelenmiş olup; ardından Likert ölçeğindeki yanıtlar derlenerek, çalışmanın alt hipotezlerini sorgulamada kullanılmıştır. Doğrulanan alt hipotezlerin temel hipotezleri desteklediğini açıklayarak çalışmanın asıl hipotezi olan stratejik yönetim ve stratejik hedeflere ulaşmak için Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin önemi belirtilmiş, stratejik müşteri ilişkileri yönetimi ile müşteri verimliliğinin arttığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study to examine the importance of customer relations and strategic customer relationship management and customer efficiency in order to achieve strategic management and strategic goals. In the first part of the study, the basic concepts of business management and organization had explained. In the second part, the concepts related to Customer Relationship Management are examined. In the third part of the study, strategy, strategic management, concepts of management with strategies had investigated. In the fourth chapter, the importance of customer relationship is explained to achieve strategic management and strategic goals. Application part of the work that means the fifth part of the study, was preferred the questionnaire forms and the primary data collection method which that closed-ended statements, which were prepared according to the 5-point Likert scale and published on the internet. The findings of the questionnaire were examined primarily for demographic and socio-cultural factors, and the responses on the Likert scale were compiled and used to question the sub-hypotheses of the study. Explaining that the confirmed sub hypotheses support the basic hypotheses, in order to achieve the strategic management and strategic objectives, which are the main hypothesis of the study, the importance of Customer Relations Management is stated, and it has been determined that customer efficiency increases with strategic customer relationship management.en
dc.identifier.endpage99en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmTDWXJSw7Dgepd-t_mTJ2wm1-LMgkg3MfOiMAMZWsErl
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4557
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmTDWXJSw7Dgepd-t_mTJ2wm1-LMgkg3MfOiMAMZWsErl
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectMüşteri ilişkileri
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMüşteri ilişkileri yönetimi
dc.subjectCustomer relationshipen_US
dc.subjectStratejik yönetim
dc.subjectCustomer relationships managementen_US
dc.subjectStrategic managementen_US
dc.subjectYönetim
dc.subjectManagementen_US
dc.titleStratejik yönetim açısından stratejik müşteri ilişkileri yönetimine dair bir çalışma
dc.titleA study on strategic customer relations management concerning strategic managementen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files