Üstün yetenekli ve normal gelişim gösteren çocukların ahlaki yargı düzeyine yaratıcı drama programlarının etkisinin incelenmesi

dc.contributor.authorBencik, Saniye Kangal
dc.contributor.authorArı, Meziyet
dc.date.accessioned2024-11-15T19:40:58Z
dc.date.available2024-11-15T19:40:58Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractEkleyici eğitimin, altıncı ve yedinci sınıf düzeyindeki üstün yetenekli ve normal gelişim gösteren çocukların ahlaki yargılama düzeylerine etkisini incelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Rest (1979) tarafından geliştirilen Ahlaki Yargılar Envanteri (Difining Issues Test-DIT) kullanılmıştır. Müdahale etkisini ortaya çıkarmak amacıyla deney- kontrol gruplu öntest-sontest-izleme ölçümlü desenleme gerçekleştirilmiştir. Uygulanan 10 haftalık (20 oturum) drama programları sonucunda hem üstün yetenekli hem de normal gelişim gösteren çocuklardan oluşan deney grubunun ortalamalarının sontest ve izlemede kararlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Bunun yanı sıra kontrol grubuna ilişkin ölçümlerde zaman açısından bir değişim gözlenmemiştir. Deney grubuna yapılan müdahale ve izleme ile meydana gelen kalıcılık sonucunda öntest puanlarına göre değişim %100 olarak ortaya çıkmıştır.en_US
dc.identifier.citation4
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-351]
dc.identifier.endpage320en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issue170en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3
dc.identifier.startpage308en_US
dc.identifier.trdizinid152254
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/152254/ustun-yetenekli-ve-normal-gelisim-gosteren-cocuklarin-ahlaki-yargi-duzeyine-yaratici-drama-programlarinin-etkisinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7129
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.wosqualityQ4
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleÜstün yetenekli ve normal gelişim gösteren çocukların ahlaki yargı düzeyine yaratıcı drama programlarının etkisinin incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files