Konaklama işletmelerinde organizasyonel yapılanmanın satış ve verimlilik üzerine etkileri

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Hizmet firmaları farklı zamanlarda, farklı müşterilere tutarlı ve kaliteli hizmet sunmak için özen göstermek mecburiyetindedir. Hizmette değişkenliği ortadan kaldırmak ve standart oluşturmak için personellerin dikkatlice göreve alınması, eğitilmesi, işe alıştırma gibi faaliyetlerin uygulanması, kalite paralelinde güdülenmesi, iyi bir kontrol uygulaması ile etkili bir geribildirim sisteminin kurulması oldukça önemlidir. Dünya‟da en kaliteli hizmeti sunan konaklama işletmeleri, bu alanda gereken önemi veren firmalardır. Bu bağlamda çalışmanın konusu konaklama sektöründe organizasyon yapısının verimliliğe etkileridir. Çalışmanın amacı hizmet sektörünü ve özelliklerini, konaklama işletmelerinin yapısını, çalışma sistemini ve birimlerin görev dağılımını açıklayarak konaklama sektöründe organizasyon yapısının verimliliğe olan etkilerini ortaya koymaktır. Çalışma geniş kapsamda literatür taraması yapılarak hazırlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Konaklama Sektörü, Hizmet, Verimlilik
Service companies should pay attention to providing quality and consistent services to customers all the time. It is important to get rid of the differences in service and to recruit the staff carefully, to educate them, to implement some activities to adapt them to their job, to motivate them in line with the quality management, to apply the appropriate control system and to establish the feedback system in order to set standards. The highest quality firms that provide hotel management are the ones that give importance to the qualities listed above. The subject of the study is the effects of the organizational structure on the efficiency of hotel management. The purpose of the study is to explain the effects of organizational structure on the efficiency of hotel management by explaining the service sector and its qualities, the structure of hotel management, the operating system and the designation of duties. A great deal of literature review is done for this study. Keywords: Hotel Management, Service, Productivity

Description

Keywords

İşletme, Hizmet sektörü, Konaklama işletmeleri, Business Administration, Oteller, Service sector, Occommodation enterprises, Satış, Hotels, Verimlilik, Sale, Productivity, Örgütsel yapılanma, Organizational structuring

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page