Sınıf öğretmenlerinin okul yöneticilerinin iletişim ve motivasyon becerilerine ilişkin beklentileri

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorYıldırım, Günay
dc.date.accessioned2024-05-27T22:45:56Z
dc.date.available2024-05-27T22:45:56Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmayla, ilkokullarda görev yapan okul müdürlerinin iletişim ve motivasyon becerilerine ilişkin öğretmenlerin beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Beş bölümden oluşan araştırmanın birinci bölümünde, iletişim kavramı, unsurları, etkili iletişim ve iletişim engelleri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, motivasyon ve güdüleme kavramları ve bu kavramlarla ilgili kuramlar ele alınmıştır. Araştırmanın bulgular ve yorumlar bölümünde, 62 maddeden oluşan 'İletişim ve Motivasyon Becerileri Ölçeği' , İstanbul ili Kartal ilçesinde ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayar ortamında SPSS (Statistical PackageforSocialSciences) paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın problem cümlesine ve alt problemlerine uygun olarak aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir: Cinsiyete göre yapılan değerlendirmelerde 'İletişim ve Motivasyon Becerileri Ölçeği' için anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ancak cinsiyete göre madde madde yapılan analizlerde anlamlılık bulunan 12 maddedeki analizlerin tümünde kadın öğretmenler daha olumlu görüş belirtmişlerdir. Yaşa göre yapılan değerlendirmelerde 'İletişim ve Motivasyon Becerileri Ölçeği' için anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Yaşı 21-30 arası olanlar daha olumlu görüş belirtmişlerdir. Kıdeme göre yapılan değerlendirmelerde 'İletişim ve Motivasyon Becerileri Ölçeği' için anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Kıdemi 1-10 yıl olanlar daha olumlu görüş belirtmişlerdir. Mezuniyete göre yapılan değerlendirmelerde 'İletişim ve Motivasyon Becerileri Ölçeği' için anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ancak mezuniyete göre madde madde yapılan analizlerde anlamlılık bulunan 9 maddedeki analizlerde, mezuniyeti Öğretmen Okulu-Önlisans olanlar 6 maddede daha olumlu görüş belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: İletişim, Etkili Liderlik, Motivasyon, Okul Yöneticisi
dc.description.abstractThis trial-related communication and motivation skills of teachers working in primary school principals aimed to determine their expectations. In the first part of the study consists of five chapters, communication concept, elements, focused on effective communication and communication barriers. In the second chapter, motivation and motivation concepts and the ories about these concepts were discussed. The findings and comments section of the survey, consisting of 62 items 'Communication Skills and Motivation Scale', the province of Istanbul has applied to teachers who work in primary schools in the Kartal district. The obtained data on computer SPSS (Statistical Package for Social Sciences) were analyzed using the software package. In accordance with the sentence of there search problem and sub-problems of arithmetic mean, Standard deviation, t-test was used statistical techniques such as one-way analysis of variance. Some of the results obtained from the study are as follows: According to the assessment of gender 'Communication Skills and Motivation Scale' it was not a significant difference. But it found significance in the analysis by gender clause by clause analysis of all of the more positive opinions stated in Article 12 female teachers. Experience in the evaluation made by 'Communication and Motivation Skills Scale' was determined to be a significant difference. Between the ages of 21-30 who have expressed a more positive view. Assessments made by seniority 'Communication Skills and Motivation Scale' was determined to be a significant difference. Seniority of 1-10 years who have expressed more positive opinions. Assessments made by graduation 'Communication Skills and Motivation Scale' was not a significant difference. However, in analyzing the significance of Article 9 contained in the clause by clause analysis conducted by graduation, graduation Teacher School-Cycle who have expressed more positive opinions in 6 points. Keywords: Communication, Effective Leadership, School Administratoren_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t_c82-14AeQn3DDWjYHoKV9X0YZ2HDCNrFYGMGNd630x
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3213
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t_c82-14AeQn3DDWjYHoKV9X0YZ2HDCNrFYGMGNd630x
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectMüdürler
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSınıf öğretmenleri
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectYönetici davranışı
dc.subjectDirectorsen_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectManegerial behavioren_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectİletişim
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectİletişim becerisi
dc.subjectCommunication skillen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin okul yöneticilerinin iletişim ve motivasyon becerilerine ilişkin beklentileri
dc.titlePrimary school teachers' expectations for communications and motivation skills of school administratorsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files