COVID-19 Salgını Sürecinde Yükseköğretimde Türk dili ve edebiyatı eğitimi

dc.contributor.authorHalide Gamze İNCE YAKAR
dc.contributor.authorÖzlem FEDAİ
dc.contributor.otherTürk Dili Bölümü / Turkish Language
dc.date.accessioned2024-05-25T12:20:36Z
dc.date.available2024-05-25T12:20:36Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Okan Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, İstanbul, Türkiye İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractDil, milli kimliğin şekillenmesinin mihenk taşıdır. Dille inşa edilen edebiyat ise toplumun kültürünün, dehasının ve hayal gücünün birikimidir. Dil ve edebiyat öğretimi ise bireyin şahsiyetini oluşturacak, zekâsını işletecek, ilim gücünü arttıracak ve kültürünü besleyip ayakta tutacak değerleri kazanmasını sağlamak demektir. Toplumların teşekkül şartlarından olan dilin ve edebiyatın uygun şekilde öğretimi bir manevi kültür aktarımını da beraberinde getirir. Bu sebeple dil ve edebiyat eğitiminin duygusal ve manevi bir etkileşimi de içermesi beklenir. Bu duygusal etkileşim hem dil ve edebiyat eğitimcileri açısından hem de öğrenciler açısından elzemdir. Kültürün temel dinamiklerinin nesilden nesle aktarılması, yaşatılması, geliştirilmesi dil ve edebiyat öğretiminin duygusal ve manevi etkileşimi ile gerçekleşir. Covid-19 salgınından sonra diğer tüm bölümlerde olduğu gibi Türk Dili, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinde ve Yabancılara Türkçe Öğretimi Merkezlerinde, dersler çevirim içi olarak verilmeye başlanmıştır. Bu süreçte dil ve edebiyat eğitiminde, duygusal ve manevi etkileşim de çevirim içi olarak sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırmamızda Covid-19 salgını sürecinde, ilgili bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarının çevirim içi eğitim sürecine ilişkin; algı, tutum ve deneyimlerinin bağlamsallaştırılması amaçlanmıştır. Bu bağlamdan hareket ederek dil ve edebiyat öğretiminin salgın sürecindeki durumuna ışık tutulmaya çalışılacaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile dizayn edilmiş, anket ve görüşmeden elde edilen veriler kullanılmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.29000/rumelide.985285
dc.identifier.endpage99en_US
dc.identifier.issn2148-7782
dc.identifier.issn2148-9599
dc.identifier.issueÖ9en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.trdizinid494694
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.985285
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/494694/covid-19-salgini-surecinde-yuksekogretimde-turk-dili-ve-edebiyati-egitimi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1930
dc.identifier.volume0en_US
dc.institutionauthorİnce Yakar, Halide Gamze
dc.institutionauthorİnce Yakar, Halide Gamze
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCOVID-19 Salgını Sürecinde Yükseköğretimde Türk dili ve edebiyatı eğitimien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication7b5d4f57-7f27-4f50-bc01-bd517fa622c3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery7b5d4f57-7f27-4f50-bc01-bd517fa622c3
relation.isOrgUnitOfPublication49746655-1ad8-4afd-8178-2cfad55d49eb
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery49746655-1ad8-4afd-8178-2cfad55d49eb

Files