Üstün yetenekli öğrencilerin (ilkokul 3. ve 4. sınıf düzeyinde) (BİLSEM'lere) seçim sürecine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesi (Kocaeli ili İzmit ilçesi örneği)

dc.contributor.advisorÜnal, Halit Targan
dc.contributor.authorŞahin, Emine
dc.date.accessioned2024-05-27T22:47:48Z
dc.date.available2024-05-27T22:47:48Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma temel olarak; üstün yetenekli öğrencilerin Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM) seçim sürecine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; 2014-2015 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili İzmit ilçe sınırları içinde bulunan ilkokullarda görev yapan 424 öğretmen ve 36 yöneticiye uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, yönetici ve öğretmenlerin bilim ve sanat merkezlerine seçim sürecine ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, katılımcıların sosyo-demografik özelliklerine göre Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM) seçim sürecine ilişkin görüşlerinin farklılaşma durumunun incelenmesinde; t testi, tek yönlü anova ve scheffe testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; yönetici ve öğretmenlerin BİLSEM' lere öğrenci seçimine ilişkin görüşlerinde netlik olmadığı, seçim sürecine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin çok olumlu düşünmediği, ancak tamamen de olumsuz görüşlerde olmadığı belirlenmiştir. Yönetici ve öğretmenlerin sosyo-demografik özelliklerine göre de görüşlerinde farklılaşmalar tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Üstün yetenek, üstün yetenekli öğrenci, Bilim ve Sanat Merkezleri
dc.description.abstractThe main objective of this study was carried out to examine the views of administrators and teachers regarding the selection process for gifted students in science and art centers. A questionnaire developed in purpose; 2014-2015 academic year in primary schools located in the district of Kocaeli Izmit borders and managers working 460 öğret was applied. The data obtained from the questionnaires were analyzed using SPSS 22.0 statistical software package on the computer. Evaluation of the data, administrators and teachers of science and art centers to determine their views on the selection process of the mean and standard deviation of the statistics, according to the participants' socio-demographic characteristics of views on the selection process of the science and art centers in the study of the differentiation status; t test, one-way ANOVA and Scheffe tests were used. Research; The teachers and administrators are not clear in their views on the choice of students SACs, the selection process for managers and the teachers were very positive thinking, but was determined to be completely in the negative opinion. Variations in the opinions of teachers and administrators based on socio-demographic characteristics were identified. Keywords: Giftedness, gifted students, science and art centersen_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80FnckLjICErHrIVEaC4Dmyj-QE6pCFDA3l2yGqvnGz4s
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3436
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80FnckLjICErHrIVEaC4Dmyj-QE6pCFDA3l2yGqvnGz4s
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBilim ve sanat merkezleri
dc.subjectBilim ve sanat merkezleri
dc.subjectSeçme sınavı
dc.subjectSınav
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectScience and arts centersen_US
dc.subjectSınav yöntemleri
dc.subjectScience and arts centersen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectEntrance examinationen_US
dc.subjectExaminationen_US
dc.subjectÖzel eğitim
dc.subjectExamination methodsen_US
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectÖğretmen görüşleri
dc.subjectSpecial educationen_US
dc.subjectÜstün yetenek
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.subjectGifteden_US
dc.subjectÜstün yetenekli çocuklar
dc.subjectGifted childrenen_US
dc.titleÜstün yetenekli öğrencilerin (ilkokul 3. ve 4. sınıf düzeyinde) (BİLSEM'lere) seçim sürecine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesi (Kocaeli ili İzmit ilçesi örneği)
dc.titleGifted studentes ( primary class level 3 4 ) ( BİLSEM's) opinions regarding the selection process investigation of principals and teachers ( Kocaeli İzmit district sample)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files