Sosyal girişimciliğin kavramsal boyutları ve sosyal sorumluluk bağlamında sosyal değer yaratma: Bir uygulama

dc.contributor.advisor Ünal, Halit Targan
dc.contributor.author Türker, Ahmet
dc.date.accessioned 2024-08-07T20:05:36Z
dc.date.available 2024-08-07T20:05:36Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Toplumsal dinamik; 'devlet sektörü', 'özel sektör' ve üçüncü sektör olarak bilinen 'sivil sektör' den oluşmaktadır. 20'nci yüzyılın ikinci yarısından itibaren sivil sektör kapsamında toplumsal sorunların çözümünde etkin faaliyetler gerçekleştirilmektedir. Bu faaliyetlerden birisi hem sosyal değer hem ekonomik değer yaratan sosyal girişimciliktir. Bu çalışmada, özel sektör tarafından kurumsal sosyal sorumluluk olarak tanımlanan sosyal girişimcilik; toplumsal amacı ağır basan ve bir sosyal faaliyet alanı olarak sivil sektör kapsamında araştırılmıştır. Bu bağlamda sivil sektörün 'sosyal ekonomi' boyutu olarak tanımlanan sosyal girişimcilik faaliyetlerinde uygulanan iş modelinin oluşumu incelenmiştir. Bir organizasyon olarak sosyal girişimin kurumsallık ilkeleri ve refleksleri ile de yapısı ayrıca incelenerek kamu ve özel kuruluşların eksik kaldığı alanlarda sosyal ve ekonomik anlamda sürdürülebilir şekilde dönüşümü sağlaması ilişkilendirilmiştir. Bu amaçla teorik ve bilimsel çalışmalar irdelendikten sonra nitel araştırma yöntemi ile uygulamadaki görünüm yapılan görüşmelerle saptanmıştır.
dc.description.abstract Social dynamic contains of government sector, private sector and the third sector also known as the civil sector. Since the second half of the 20th century there have been effective actions taken in solving the social issues under the civil sector title. One of these actions is social entrepreneurship which creates both economic and social value. In this social entrepreneurship have been researched in the capacity of civil sector as the private sector defines it : social corporate governance that has more social side. In these regards, the work-model of social entrepreneurship have been researched. Theorical and academical works have been studied then a qualitative method had been used to have a view on the applied field. As an organization, the institutional principles and reflexes of the social enterprise are also examined, and it is associated with the social and economic sustainable transformation in areas where public and private organizations are lacking. For this purpose, after examining the theoretical and scientific studies, the outlook in practice was determined through the qualitative research method. en
dc.identifier.endpage 221 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/4838
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1N28hmT7ox71bePaiCOkLg7qzOqqH7QGK3ri5mUSII7m
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Değer yaratan faaliyetler
dc.subject Sosyal değerler
dc.subject Sosyal fayda
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Value creation activities en_US
dc.subject Sosyal girişim
dc.subject Social values en_US
dc.subject Social benefit en_US
dc.subject Sosyal girişimci
dc.subject Social enterprise en_US
dc.subject Sosyal sorumluluk
dc.subject Social entrepreneur en_US
dc.subject Social responsibility en_US
dc.subject Sürdürülebilirlik
dc.subject Sustainability en_US
dc.title Sosyal girişimciliğin kavramsal boyutları ve sosyal sorumluluk bağlamında sosyal değer yaratma: Bir uygulama
dc.title Theoritical dimensions of social entrepreneurship and creating social value through social responsibility: An application en_US
dc.type Doctoral Thesis en_US

Files