Sosyal girişimciliğin kavramsal boyutları ve sosyal sorumluluk bağlamında sosyal değer yaratma: Bir uygulama

dc.contributor.advisorÜnal, Halit Targan
dc.contributor.authorTürker, Ahmet
dc.date.accessioned2024-08-07T20:05:36Z
dc.date.available2024-08-07T20:05:36Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractToplumsal dinamik; 'devlet sektörü', 'özel sektör' ve üçüncü sektör olarak bilinen 'sivil sektör' den oluşmaktadır. 20'nci yüzyılın ikinci yarısından itibaren sivil sektör kapsamında toplumsal sorunların çözümünde etkin faaliyetler gerçekleştirilmektedir. Bu faaliyetlerden birisi hem sosyal değer hem ekonomik değer yaratan sosyal girişimciliktir. Bu çalışmada, özel sektör tarafından kurumsal sosyal sorumluluk olarak tanımlanan sosyal girişimcilik; toplumsal amacı ağır basan ve bir sosyal faaliyet alanı olarak sivil sektör kapsamında araştırılmıştır. Bu bağlamda sivil sektörün 'sosyal ekonomi' boyutu olarak tanımlanan sosyal girişimcilik faaliyetlerinde uygulanan iş modelinin oluşumu incelenmiştir. Bir organizasyon olarak sosyal girişimin kurumsallık ilkeleri ve refleksleri ile de yapısı ayrıca incelenerek kamu ve özel kuruluşların eksik kaldığı alanlarda sosyal ve ekonomik anlamda sürdürülebilir şekilde dönüşümü sağlaması ilişkilendirilmiştir. Bu amaçla teorik ve bilimsel çalışmalar irdelendikten sonra nitel araştırma yöntemi ile uygulamadaki görünüm yapılan görüşmelerle saptanmıştır.
dc.description.abstractSocial dynamic contains of government sector, private sector and the third sector also known as the civil sector. Since the second half of the 20th century there have been effective actions taken in solving the social issues under the civil sector title. One of these actions is social entrepreneurship which creates both economic and social value. In this social entrepreneurship have been researched in the capacity of civil sector as the private sector defines it : social corporate governance that has more social side. In these regards, the work-model of social entrepreneurship have been researched. Theorical and academical works have been studied then a qualitative method had been used to have a view on the applied field. As an organization, the institutional principles and reflexes of the social enterprise are also examined, and it is associated with the social and economic sustainable transformation in areas where public and private organizations are lacking. For this purpose, after examining the theoretical and scientific studies, the outlook in practice was determined through the qualitative research method.en
dc.identifier.endpage221en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4838
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1N28hmT7ox71bePaiCOkLg7qzOqqH7QGK3ri5mUSII7m
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectDeğer yaratan faaliyetler
dc.subjectSosyal değerler
dc.subjectSosyal fayda
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectValue creation activitiesen_US
dc.subjectSosyal girişim
dc.subjectSocial valuesen_US
dc.subjectSocial benefiten_US
dc.subjectSosyal girişimci
dc.subjectSocial enterpriseen_US
dc.subjectSosyal sorumluluk
dc.subjectSocial entrepreneuren_US
dc.subjectSocial responsibilityen_US
dc.subjectSürdürülebilirlik
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.titleSosyal girişimciliğin kavramsal boyutları ve sosyal sorumluluk bağlamında sosyal değer yaratma: Bir uygulama
dc.titleTheoritical dimensions of social entrepreneurship and creating social value through social responsibility: An applicationen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files