KİŞİSEL MARKALAMANIN KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELER (KOBİ) ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: NİTEL BİR ARAŞTIRMA

dc.contributor.advisorTavman, Emine Başak
dc.contributor.authorAlbatran, Samer Ahmad Alı
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-11-15T19:48:28Z
dc.date.available2024-11-15T19:48:28Z
dc.date.issued2024
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
dc.description.abstractKüçük ve orta ölçekli işletme sektörü son yıllarda Birleşik Arap Emirlikleri'nde ilgi odağı haline gelmiştir. Giderek daha fazla sayıda küçük ve orta ölçekli işletme, ülkenin petrol üretiminden uzaklaşması ve özel sektörün gelişmesi için kilit bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, küçük ve orta ölçekli işletme sahipleri ve yöneticileri için kişisel markalamanın önemini vurgulamak ve küçük ve orta ölçekli işletmelerin kişisel markalama üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Araştırma, kişisel markalamanın küçük ve orta ölçekli işletmeler için güven oluşturma ve rekabet avantajı sağlama gibi faydalarını vurgulamaktadır. Bu amaca yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki çeşitli sektörlerden 11 küçük ve orta ölçekli işletme sahipleri ve yöneticileri ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Örneklem seçiminde amaçlı örneklemeden yararlanılmış ve araştırma verileri içerik analizi yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırma bulguları, küçük ve orta ölçekli işletme sahipleri ve yöneticilerinin kişisel markalarının küçük ve orta ölçekli marka kimliği ve algısını şekillendirmede çok önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Sonuçlar, özgün kişisel markalama çabalarının paydaşlar arasında güçlü bir yankı uyandırdığını, güven duygusunu geliştirdiğini ve küçük ve orta ölçekli işletmelerin genel marka imajını güçlendirdiğini ortaya koymuştur. Ayrıca pazarda maksimum etki elde etmek için kişisel ve kurumsal markalama stratejilerinin uyumlu hale getirilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Kişisel markalamanın küçük ve orta ölçekli işletmeler üzerindeki etkisini araştıran çalışmalar literatürde sınırlıdır. Dolayısıyla araştırma bulgularının, mevcut literatüre katkıda bulunması, küçük ve orta ölçekli işletme sahipleri ve yöneticilerine pratik bilgiler sunarak, kendi markalarını geliştirmeleri ve kişisel markalama çabalarını yönetmeleri konusunda rehber etmesi beklenmektedir.
dc.description.abstractThe small and medium enterprise sector has been in the spotlight in the United Arab Emirates in recent years. More and more small and medium enterprises are playing a key role in the country's transition away from production of oil and the development of the private sector. The purpose of this study is to highlight the importance of personal branding for small and medium-sized business owners and managers and to reveal the impact of small and medium-sized businesses on personal branding. The research emphasizes the benefits of personal branding for small and medium-sized enterprises such as building trust and providing competitive advantage. For this purpose, semi-structured in-depth interviews were conducted with 11 small and medium-sized business owners and managers from various sectors in the United Arab Emirates using a case study design from qualitative research methods. Purposive sampling was used in sample selection and research data were obtained through content analysis method. The research findings show that the personal brands of small and medium-sized business owners and managers play a crucial role in shaping small and medium-sized brand identity and perception. The results revealed that authentic personal branding efforts resonate strongly with stakeholders, foster trust, and strengthen the overall brand image of small and medium enterprises. It was also found that personal and corporate branding strategies should be aligned to achieve maximum impact in the market. Studies investigating the impact of personal branding on small and medium-sized enterprises are limited in literature. Therefore, the research findings are expected to contribute to the existing literature and provide practical information to small and medium-sized business owners and managers to guide them in developing their own brands and managing their personal branding efforts.en
dc.identifier.endpage95en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-4OHZRuwNuQlsS3cApsNRTMIsujySNEBlkoLNxd_OC_o
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7479
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-4OHZRuwNuQlsS3cApsNRTMIsujySNEBlkoLNxd_OC_o
dc.identifier.yoktezid889970
dc.institutionauthorTavman, Emine Başak
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKİŞİSEL MARKALAMANIN KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELER (KOBİ) ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: NİTEL BİR ARAŞTIRMA
dc.titleEXPLORING THE IMPACT OF PERSONAL BRANDING ON SMALL AND MEDIUM SIZE ENTERPRISES (SMES): A QUALITATIVE RESEARCHen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdd9b5e67-2d85-4584-a083-fc67791f6b26
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydd9b5e67-2d85-4584-a083-fc67791f6b26
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files