Meslek liselerinde mobilya ve iç mekan tasarımı alan seçimini etkileyen faktörler: Bursa ili örneği

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, Bursa ilindeki eğitim ve öğretim faaliyetlerinde bulunmakta olan Meslek liselerinde mobilya ve iç mekan tasarımı alanına yönelen öğrencilerin mezun olduklarında meslekle ilgili gelecek amaçlarının saptanması ve son yıllarda meslek seçimi yapan öğrencilerin bu alanı tercih etmeme nedenlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmamızda, 2013-2014 öğretim yılında Bursa İli metropol alanında bulunan meslek liselerinde okuyan 545 öğrenciye 2 bölüm ve 26 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Anket formunda demografik özellikler ve mobilya ve iç mekan tasarımı alanını tercih etmeme nedenlerine ilişkin sorular yer almaktadır. Elde edilen veriler, SPSS 19,0 programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde frekans, anova ve ki-kare analizleri kullanılmış ve anlamlılık seviyesi olarak p<0.05 alınmıştır. Öğrencilerin %90,6'sı erkek, %9,2'si kız, %92,7'si Endüstri Meslek Lisesi öğrencisi, % 5,7'si Anadolu Meslek Lisesi öğrencisi, öğrenci annelerinin % 54,9'u, babalarının %42,8'i ilkokul mezunu, %69,5'nun evlerinde ayrı çalışma odası bulunmakta, %42,9'nun ailelerinin aylık geliri 1500 TL ve altı olarak bulunmuştur. Öğrencilerin; cinsiyet faktörünün, ailelerinin mesleklerini devam ettirmek ve cinsiyetlerine uygun bir meslek seçmek, okul türü faktörünün, yetiştikleri şehirde çalışabilecekleri ve eğitim aldıkları alanda, anne tahsili faktörünün, severek yapacakları bir meslek, baba tahsili faktörünün, toplumda saygı gören bir meslekte çalışmak, sürekli yükselebilecekleri bir meslek seçmek, severek yapacakları bir meslek, ayrı çalışma odası bulunup bulunmama faktörünün, kamu kurumunda çalışabilecekleri bir meslek,aile aylık geliri faktörünün, YGS VE LYS sınav sonucuna göre meslek, mesleki eğitimde okudukları dalda öğretmen olmak, kıyafet zorunluluğu olmayan bir meslekte çalışmak istemeleri üzerinde etkili olduğu anlaşılmıştır.
This study in Bursa education and training activities exists in the vocational school furniture and interior design field orientation of the students when they graduate occupational future determination of the purposes and in recent years career choice of students engaged in this field to choose the reason for the examination was conducted. In our research, in the academic year 2013-2014 in Bursa is located in the metropolitan area of 545 students studying in vocational schools and two part questionnaire was administered consisting of 26 questions. Demographic characteristics of the survey form and choice of furniture and interior design field, there are questions about why not to. The obtained data were evaluated using the SPSS 19.0 program. The frequency of data analysis, ANOVA and chi-square analysis was used and a significance level of p <0.05 was taken. 90.6% of students were male, 9.2% female, 92.7% Industrial Vocational High School students, 5.7% of Anatolian Vocational High School students, students with 54.9% of the mothers, fathers% primary school graduates, 42.8% 69,5'n there are separate study rooms in their homes, 42,9'n% of the monthly income of the family, and six were found to be £ 1,500. Students; gender factor, the family of the profession maintain and gender appropriate to choose a profession, type of school factors, growing cities can work and their field of study, the mothers of non-factor, fondly their profession, the father of non-factor in the community, a respected professional work in the continuous rise can a profession Choosing fondly to be made a profession, separate study room presence or absence of the factor, the public institution can work a profession, family monthly income factor, LGS AND LYS exam results by the professional, vocational education and training they read in the art to be a teacher, a dress code is not a profession you want to work to be effective on was found.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Alan tercihi, Meslek liseleri, Education and Training, Meslek lisesi öğrencileri, Field choice, Vocational high schools, Meslek seçimi, Vocational high school students, Mobilya tasarımı, Vocational choice, Furniture design, İç mekan tasarımı, Interior design

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page