Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Toplumsal Cinsiyet Algılarında Ailenin Rolü

dc.contributor.authorYıldız, Tülin Güler
dc.contributor.authorGüder, Sevcan Yağan
dc.date.accessioned2024-11-15T19:41:42Z
dc.date.available2024-11-15T19:41:42Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocukların toplumsal cinsiyet algılarında ailenin rolünü belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu alt ve orta sosyoekonomik düzeyde çeşitli aile yapılarından gelen ve aynı ana sınıfına devam eden 8 çocuk ve onların anneleri oluşturmaktadır. Durum çalışması modeliyle desenlenmiş bu çalışmada veriler çocuklarla birebir görüşmeler, gözlem ve müdahalesiz etkinlikler aracılığıyla toplanmıştır. Ayrıca çocukların anneleriyle, aile yapıları ve toplumsal cinsiyet algıları ile ilgili olarak görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, çocukların kadına ve erkeğe ilişkin kalıp yargısal görüş belirtmelerinde annelerinin ev hanımı olması, annelerin şiddete uğraması ve çocukların buna tanıklık etmesi, aile içi sorumlulukların geleneksel bir şekilde dağılması gibi faktörlerin etkili olduğu belirlenmiştir. Hem annesi hem de babası ev işlerinde sorumluluk alan çocukların babası sorumluluk almayan çocuklara göre ev içi sorumluluklar konusunda daha az kalıp yargısal oldukları, annenin çalışma durumunun genel olarak kadın ve erkeğe ilişkin kalıp yargıları etkilemediği belirlenmiştir. Baba baskısı olmayan, karşı cinsiyetten kardeşi olan ve kendisine karşı cinsiyete özgü oyuncak alınan çocukların oyun ve oyuncak tercihlerinde daha az kalıp yargısal tercihlerde bulundukları belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlardan yola çıkarak cinsiyet eşitliği duyarlılığını artırmak amacıyla aile eğitimlerinin düzenlenmesi ve okul öncesi eğitim programlarının cinsiyete duyarlı etkinlikleri içermesi gerektiği söylenebiliren_US
dc.identifier.citation39
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-272]
dc.identifier.endpage446en_US
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4
dc.identifier.startpage424en_US
dc.identifier.trdizinid206930
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/206930/okul-oncesi-donemdeki-cocuklarin-toplumsal-cinsiyet-algilarinda-ailenin-rolu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7219
dc.identifier.volume31en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.titleOkul Öncesi Dönemdeki Çocukların Toplumsal Cinsiyet Algılarında Ailenin Rolüen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files