Aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmeninin sınıf yönetimine olan etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisor Alabay, Erhan
dc.contributor.author Aydın, Ayça
dc.date.accessioned 2024-08-07T20:08:03Z
dc.date.available 2024-08-07T20:08:03Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimine olan etkisini incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kağıthane ve Sarıyer ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında okul öncesi öğretmenliği yapan 254 okul öncesi öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi olan ilişkinin belirlenmesinde 'Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği' ve 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; okul öncesi öğretmenin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri ile 'Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği' toplam puan ortalamaları arasında farklılaşmaya rastlanmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ' ilk alt boyutu olan 'Mesleki Beceriler' ve toplam ölçek puanı arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutu olan 'Öğretmen Çocuk Etkileşimi' boyutunda ise anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin 'Aile Katılım Çalışmaları Hakkındaki Tutumları Ölçeği' toplam puanı ile 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutlarından 'Mesleki Beceriler' ve 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' toplam puanı arasında pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. 'Aile Katılım Çalışmaları Hakkındaki Tutumları Ölçeği' toplam puanı ile 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutlarından öğretmen çocuk etkileşimi alt boyut puanları arasında ise anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the effect of family-teacher cooperation on preschool teachers' classroom management. The study group of the research is 254 pre-school teachers who are occupied in private and public schools affiliated to the Ministry of National Education in Kağıthane and Sarıyer District of Istanbul Province in the 2018-2019 academic year. Relational screening method was used in the research. In the research, 'Attitude Scale About FamilyParticipation Studies for Teachers' and 'Classroom Management Skills Scale for Preschool Teachers' were used in determining the relationship between family-teacher cooperation and pre-school teachers' classroom management. SPSS 22.0 data analysis program was used to analyze the data obtained in the research. According to the findings of the research; there was no difference between the independent variables of the pre school teachers such as the gender, school type, education level, age, seniority and total score averages of 'Attitude Scale for Family Participation Studies for Teachers'. There was no significant difference between the independent variables of the pre school teachers such as the gender, school type, education level, age, seniority and 'Professional Skills', which is the first subdimension of 'Classroom Management Skills Scale for Preschool Teachers' and the total scale score. A significant difference was found between the independent variables of the pre school teachers such as the gender, school type, education level, age, seniority and 'Teacher-Child Interaction' dimension, which is the sub-dimension of 'Classroom Management Skills Scale for Preschool Teachers'. As a result of the research, a positive and low-level relationship was found between the pre-school teachers' total scores on 'Attitudes towards Family Participation Studies Scale' and on 'Professional Management Skills' which is a sub-dimension to 'Classroom Management Skills Scale'. No significant relation was found between the total scores of 'Attitudes towards Family Participation Studies Scale' and 'teacherchild interaction subscale scores' which are amongst the sub-dimensions of 'Classroom Management Skills Scale'. en
dc.identifier.endpage 100 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs9ABk86M-aF_7DXI23892HnEoQ0nEx02sw_bOBNWZQUJ
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/5076
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs9ABk86M-aF_7DXI23892HnEoQ0nEx02sw_bOBNWZQUJ
dc.institutionauthor Aydın, Ayça
dc.institutionauthor Aydın, Ayça
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Aile katılımı
dc.subject Okul öncesi eğitim
dc.subject Okul öncesi öğretmenler
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Family participation en_US
dc.subject Okul-aile işbirliği
dc.subject Preschool education en_US
dc.subject Preschool teachers en_US
dc.subject Sınıf yönetimi
dc.subject School-family cooperation en_US
dc.subject Ölçekler
dc.subject Classroom management en_US
dc.subject Scales en_US
dc.subject Öğretmen-veli işbirliği
dc.subject Teacher-parent cooperation en_US
dc.title Aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmeninin sınıf yönetimine olan etkisinin incelenmesi
dc.title Research on the impact of family-teacher cooperation onpre-school teacher's class management en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files