Meslek dersleri öğretmenlerinin buluş yoluyla öğretim stratejisi hakkında görüşleri: Beşikdüzü örneği

dc.contributor.advisorDemircioğlu, Ismail Hakkı
dc.contributor.authorTürkoğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:50Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:50Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractTrabzon ili Beşikdüzü ilçesinde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin buluş yoluyla öğretim stratejisi hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amacı ile yapılan bu nitel çalışmanın evreni, 2013-2014 öğretim yılında, Trabzon ili Beşikdüzü ilçesinde bulunan mesleki ve teknik eğitim kurumlarında görev yapan meslek dersi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan anket 35 meslek dersi öğretmenine uygulanmıştır. Anketin ilk bölümü kapalı uçlu 4 sorudan, diğer 4 bölümü ise açık uçlu 18 sorudan oluşturulmuştur. Araştırma sonunda özetle; meslek dersleri öğretmenlerinin buluş yoluyla öğretim stratejisi hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmadığı, konu ile ilgili eğitimlerinin yetersiz olduğu, buluş yoluyla öğretim stratejisi ile ilgili tutumlarının genel olarak olumlu olduğu, buluş yoluyla öğretim stratejisini uygulama düzeylerinin yetersiz olduğu ve buluş yoluyla öğretim stratejisini uygularken çok sayıda güçlükle karşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe cosmology of this qualitative work done to reveal the ideas of the vocational lesson teachers working in BeĢikdüzü district of Trabzon city about discovery learning strategy consists of vocational lesson teachers working in the vocational and technical education institutions in Beşikdüzü district of Trabzon city in the 2013-2014 academic year. The survey used in the research has been applied to 35 vocational lesson teachers. The first part ot the survey consists of 4 close-ended questions and the other 4 parts consist of 18 open-ended questions. Briefly at the end of the research, it has been understood that vocational lesson teachers do not have enough information level about discovery learning strategy, their education about the subject is poor, their attitude about discovery learning strategy is generally positive, their application level of discovery learning strategy is poor and they have a lot of difficulties in applying discovery learning strategy.en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKRfSWXx7DgapRi5oN7gqpgw4fGvYvwPs4EKL5fPYUGvU
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3084
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKRfSWXx7DgapRi5oN7gqpgw4fGvYvwPs4EKL5fPYUGvU
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBuluş yoluyla öğretim
dc.subjectEğitim stratejileri
dc.subjectMeslek dersleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMesleki eğitim
dc.subjectDiscovery teachingen_US
dc.subjectTraining strategiesen_US
dc.subjectTeknik eğitim
dc.subjectProfessional courseen_US
dc.subjectVocational educationen_US
dc.subjectÖğretmen görüşleri
dc.subjectTechnical educationen_US
dc.subjectÖğretmen tutumu
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.subjectTeacher attitudeen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleMeslek dersleri öğretmenlerinin buluş yoluyla öğretim stratejisi hakkında görüşleri: Beşikdüzü örneği
dc.titleThe ideas of vocational lesson teachers about discovery learning strategy: Beşikdüzü exampleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files