Eğitim örgütlerinde çalışan öğretmen ve yöneticilerin sorun çözme becerileri

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Eğitim örgütlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin; üretken, sorunları yerinde ve zamanında tespit edebilen, çözebilen ve yerinde doğru karar verebilen bireyler olması beklenmektedir. Etkili sorun çözme becerileri, eğitim örgütlerinde gelişmeyi büyük oranda geçerli kılmaktadır. Bu nedenle araştırmanın temel amacı; eğitim örgütlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin sorun çözme becerilerini incelemektir. Araştırma, İstanbul ili Kartal İlçesi'nde ilkokullarda görev yapan 143 öğretmen ve 57 yönetici üzerinde yapılmıştır. Sorun Çözme Envanteri'nin kullanıldığı araştırmada, öğretmenlerin sorun çözme becerileri ortalamaları düşük seviyede bulunmuştur. Bununla birlikte, sorun çözme becerilerine etki eden demografik değişkenler incelenmiş; cinsiyet, medeni durum, yaş, mezun olunan okul ve meslekteki kıdemin sorun çözme becerileri üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Eğitim örgütleri, öğretmenler, yöneticiler, sorun çözme becerileri
Employee directors and teachers in educational organizations are expected to be productive, able to identify problems and timely, and appropriate fix and make the right decisions. Effective problem-solving skills, make the organization progress in education largely valid. Therefore main goal of the research; is to examine teachers' and managers' problem solving skills who are the employees in educational organizations. The study was conducted on 143 teachers in Istanbul province and 57 managers working in primary schools in Kartal district. Problem Solving Inventory is used in research, problem-solving skills of the average teacher has been found in low levels. However, examined demographic variables that influence their problem-solving skills; sex, marital status, age, graduate level and seniority in the profession have no statically significant difference on the problem-solving skills.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Eğitim, Eğitim kurumları, Eğitim örgütleri, Okul yöneticileri, Education and Training, Education, Okul yönetimi, Education establishments, Problem çözme, Education organizations, School administrators, Problem çözme becerisi, School administration, Problem solving, Yöneticiler, Problem solving ability, Çatışma çözme, Managers, Conflict resolution, Öğretmenler, Teachers

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page