Eğitim örgütlerinde çalışan öğretmen ve yöneticilerin sorun çözme becerileri

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorSarıca, Elmas
dc.date.accessioned2024-05-27T22:47:23Z
dc.date.available2024-05-27T22:47:23Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractEğitim örgütlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin; üretken, sorunları yerinde ve zamanında tespit edebilen, çözebilen ve yerinde doğru karar verebilen bireyler olması beklenmektedir. Etkili sorun çözme becerileri, eğitim örgütlerinde gelişmeyi büyük oranda geçerli kılmaktadır. Bu nedenle araştırmanın temel amacı; eğitim örgütlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin sorun çözme becerilerini incelemektir. Araştırma, İstanbul ili Kartal İlçesi'nde ilkokullarda görev yapan 143 öğretmen ve 57 yönetici üzerinde yapılmıştır. Sorun Çözme Envanteri'nin kullanıldığı araştırmada, öğretmenlerin sorun çözme becerileri ortalamaları düşük seviyede bulunmuştur. Bununla birlikte, sorun çözme becerilerine etki eden demografik değişkenler incelenmiş; cinsiyet, medeni durum, yaş, mezun olunan okul ve meslekteki kıdemin sorun çözme becerileri üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Eğitim örgütleri, öğretmenler, yöneticiler, sorun çözme becerileri
dc.description.abstractEmployee directors and teachers in educational organizations are expected to be productive, able to identify problems and timely, and appropriate fix and make the right decisions. Effective problem-solving skills, make the organization progress in education largely valid. Therefore main goal of the research; is to examine teachers' and managers' problem solving skills who are the employees in educational organizations. The study was conducted on 143 teachers in Istanbul province and 57 managers working in primary schools in Kartal district. Problem Solving Inventory is used in research, problem-solving skills of the average teacher has been found in low levels. However, examined demographic variables that influence their problem-solving skills; sex, marital status, age, graduate level and seniority in the profession have no statically significant difference on the problem-solving skills.en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t6vuvvlKZaJ5kL5lc2WFks4PYfWqdBgju9ckZNZpJPBa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3402
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t6vuvvlKZaJ5kL5lc2WFks4PYfWqdBgju9ckZNZpJPBa
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim kurumları
dc.subjectEğitim örgütleri
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectOkul yönetimi
dc.subjectEducation establishmentsen_US
dc.subjectProblem çözme
dc.subjectEducation organizationsen_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectProblem çözme becerisi
dc.subjectSchool administrationen_US
dc.subjectProblem solvingen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectProblem solving abilityen_US
dc.subjectÇatışma çözme
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectConflict resolutionen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleEğitim örgütlerinde çalışan öğretmen ve yöneticilerin sorun çözme becerileri
dc.titleProblem solving skills of teachers and managers in educational organizationsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files