Türkiye'de havacılık sektöründeki rekabet stratejilerinin geleneksel havayolu ve düşük maliyetli havayolu işletmeleri bağlamında karşılaştırması
No Thumbnail Available
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın ana amacı ülkemizde havacılık sektöründe var olan farklı havayolu firmalarının rekabete karşın yapılan düzenlemeler hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın sonunda elde etmiş olduğumuz bulgular sayesinde sektördeki firmaları incelemektir. Ayrıca sektörde var olan düşük maliyetli havayolu firmaları (LCC) ile geleneksel havayolu firmalarının (FSNC) rekabette nasıl farklılıklar sunduklarını incelemektir.Bu çalışmada geleneksel havayolu firması olarak Türk Havayolları ve düşük maliyetli havayolu firması olarak Pegasus Havayollarının yolcularına nasıl hizmetler sundukları ve pazardaki paylarını nasıl geliştirdikleri incelenmiştir. Anahtar kelimeler: Rekabet, Havacılık, Geleneksel TaĢımacılık (FSNC),DüĢük Maliyetli TaĢımacılık(LCC)
This thesis provides a competition assessment of the Turkey domestic airline industry.We also look at what markets characteristics affect an airlines entry decisions and how this differs between LCC and FNSC.We also look at the what market's characteristics affect an airlines entry decisions and how this differs between low-cost and full-service carriers. It is conventional wisdom among informed observers of the Turkish airline industry that the passengers who fns like Turkish Airlines are significantly different from those who fly LCC like Pegasus airlines. Keywords: Competitiveness, Aviation, Full Service Network Carriers (FSNC), Low Cost Carriers (LCC)
This thesis provides a competition assessment of the Turkey domestic airline industry.We also look at what markets characteristics affect an airlines entry decisions and how this differs between LCC and FNSC.We also look at the what market's characteristics affect an airlines entry decisions and how this differs between low-cost and full-service carriers. It is conventional wisdom among informed observers of the Turkish airline industry that the passengers who fns like Turkish Airlines are significantly different from those who fly LCC like Pegasus airlines. Keywords: Competitiveness, Aviation, Full Service Network Carriers (FSNC), Low Cost Carriers (LCC)
Description
Keywords
Sivil Havacılık, Ulaşım, Hava yolları, Civil Aviation, Hava yolu işletmeleri, Transportation, Airlines, Havacılık sektörü, Airline companies, Rekabet, Aviation sector, Competition, Rekabet stratejileri, Competition strategies
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
150