Marka yaratmanın gayrimenkul sektörüne etkisi (Bursa örneği)

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Günümüzde gayrimenkul sektörü içinde faaliyetlerini devam ettiren inşaat işletmelerinde üretimin daha etkin ve verimli yürümesi, kalitenin artırılması, maliyetlerin düşürülmesi marka yaratma çalışmasına bağlı bulunmaktadır. Bu tezde; gayrimenkul sektöründe işletme sahipleri ve yöneticilerinin marka yaratmanın etkisi konusunda görüş düzeylerinin işletme ve marka yaratma amacı ile marka algısı yönünden belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma'nın evrenini Bursa İli'nde faaliyette bulunan gayrimenkul sektörü işletmeleri oluşturmaktadır. Örneklemi bu işletmeler arasından seçilen 100 inşaat müteahhitliği işletmesinin sahipleri ve yöneticileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Ankette çıkan sonuçların analizi için SPSS programından yararlanılmıştır. Veri analizinde frekans, yüzde değerler, t testi ve anova istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, gayrimenkul sektörü içinde faaliyetlerini devam ettiren inşaat işletme sahipleri ve yöneticilerinin %85,0'nin erkek, %15,0'nin bekar, %36,0'nın üniversite mezunu, %50,0'nin firmaların yönetim kurulu başkanı oldukları, firmaların %45,0'nin 2001-2015 yılları arasında kuruldukları, firmaların %63,0'nün uluslararası faaliyette bulunmadıkları, %69,0'nun marka sahibi olmayı çok önemli gördükleri, firmaların %70,0'nde görevli marka ekipleri bulunmadığı, firmaların tanıtımında %32,0'nin el ilanları- katalog- broşürler kullandıkları tespit edilmiştir. Yine çalışmada firma sahibi veya yöneticilerinin marka yaratmanın gayrimenkul sektörüne gösterdiği etkinin algılanma düzeyinin cinsiyet, eğitim, işletmedeki pozisyon, işletmenin kuruluş yılı, işletmenin uluslararası faaliyet durumu, marka sahibi olmayı önemseme durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Marka, Marka yaratma, Gayrimenkul sektörü
Nowadays production in the real estate sector continued its activities in the construction business more effectively and efficiently to walk, improve quality, create brand on reducing costs are bound to work. In this thesis; create opinion about the level of business and brand impact to create brand of business owners and managers in the real estate sector, the aim was to determine the terms of brand perception. The research population is engaged in the real estate sector in Bursa province is composed of business. Sample constitutes owners and managers of the construction company selected 100 of these enterprises. A questionnaire was used as data collection tool. The survey SPSS software to analyze the results obtained. Data analyzed frequency, percentage values, t-test and ANOVA were used for statistical analysis. As a result, the real estate sector continued its activities in the construction business owner and administrator of 85.0% males and 15.0% of single, 36.0% of university graduates, they are chairman of the company's 50.0% , companies were founded between the years of 2001-2015 to 45.0%, 63.0% of international companies that engage in activities, they see the brand's very important to have 69.0%, 70.0% of which have official brand teams at companies It has been observed to use hand Ads- cataloging of 32.0% in the promotion of company brochures. Still working on the company owner or manager of brand creating gender effective perceived level shown in the real estate sector, education, position in the company, the company's anniversary, international activity in the company, has been found to vary significantly depending on the state care about having a brand. Keywords: Brand, Brand creation, Real Estate sector

Description

Keywords

İşletme, Bursa, Gayrimenkul sektörü, Business Administration, Bursa, Marka, Real estates sector, Marka yaratma, Brand, Brand creating, İnşaat sektörü, Construction sector

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page