Özel okullarda paydaş memnuniyeti

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Devletin ve özel sektörün eğitim faaliyetlerinin maliyetlerini paylaşma ihtiyacı ve bu kapsamda sağlanan teşvikler ile özel şirketlerin sektöre artan ilgisi, özel eğitim kurumlarının gelişimini etkin bir şekilde ortaya çıkmasını sağlamıştır. Ayrıca ülkenin hızlanan kentleşme süreci ve genel ekonomik kalkınması özel eğitim kurumlarının gelişimini desteklemektedir. Özel sektörün Türk eğitim sektörüne ilgisi 1985 yılında başlamış ve 2003 yılından itibaren bu alanda yatırımlar güçlenmiştir. Günümüzde eğitim alanlarına bakıldığında özel okulların sayısının artması söz konusu paydaşların sektöre gerek iş gören gerek işveren gerekse hizmeti alan rollerinde bakış açılarını ve tercihlerini değiştirmiştir. Sektörün ana paydaşları olarak veliler, öğretmenler ve yöneticiler tercih edecekleri özel okulları seçerken daha eleştirel davranmaları nedeniyle bu sektördeki rekabet yoğunlaşmıştır. Bu durum okulların veli, öğretmen ve yönetici memnuniyeti açısından dikkat etmeleri gereken faktörleri belirlemelerini gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada, İstanbul ilinde Anadolu yakasındaki özel okullarında öğrenim gören öğrencilerin velilerinin, özel okulda çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin memnuniyetlerini belirlemek amacıyla yapılan araştırmanın sonuçları paylaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirilerek gelecek çalışmalara ışık tutması açısından tez haline getirilmiştir. Bu çalışmada; İstanbul ilinde, dört farklı özel okuldan veli, öğretmen ve yöneticilerin memnuniyetlerinin ölçülmüştür. Çalışmada yöntem olarak olgu ve algıların doğal ortamda gerçekçi ve bütüncül şekilde ortaya konulmasına yönelik 'Nitel araştırma yöntemi' uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul il merkezinde Anadolu yakasında bulunan, araştırma için onay veren, dört farklı özel okuldan veliler, öğretmenler ve yöneticiler oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken, amaca uygunluk yönü dikkate alınarak izin veren okullardan toplam 12 veli, 15 öğretmen ve 12 yönetici ile görüşmeler yapılmıştır. Yapılan görüşmeler görüşme görüşmecilerin izni doğrultusunda ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Bu ses kayıtları tek tek dinlenip yazılı metin haline getirilerek rapor haline getirilmeden önce görüşmecilerin onayı doğrultusunda araştırmada kullanılmıştır. Sorulara verilen cevaplar, katılımcıların kod isimleri kullanılarak çizelgeye ve MAXQDA 2020 programına aktarılmıştır. MAXQDA 2020 programına aktarılan görüşler içeriklerine göre analiz edilerek yorumlanmıştır.
The need of the state and the private sector to share the cost of education, and the incentives provided in this context and the increasing interest of private companies in the sector have effectively encouraged the development of private education institutions. In addition, the country's accelerating urbanization process and the country's general economic development support the development of private education institutions. The private sector's interest in the Turkish education sector started in 1985 and private sector investments have strengthened since 2003. Due to the increase in the number of private schools in recent years, the competition in this sector has intensified due to the fact that parents, teachers and administrators are more critical when choosing the private schools they will prefer. This situation makes it necessary for schools to determine the factors that they should pay attention to in terms of parent, teacher and administrator satisfaction. In this study, the results of a research conducted to measure the satisfaction of the parents of the students studying in private schools in the Anatolian side of Istanbul, the teachers and administrators working in the private school were shared. In this study, it was aimed to measure the satisfaction of parents, teachers and administrators from four different private schools in Istanbul, and a 'qualitative research method' was applied to reveal the facts and perceptions in a realistic and holistic way in the natural environment. The universe of this research consists of parents, teachers and administrators from four different private schools located in the Anatolian side of Istanbul city center. A total of 12 parents, 15 teachers and 12 administrators were interviewed within the study group. The interviews were recorded on a voice recorder with the permission of the interviewer, these voice recordings were listened to one by one, turned into written text, and used in the research with the consent of the interviewees before reporting. The answers to the questions were transferred to the table and the MAXQDA 2020 program using the code names of the participants. The opinions transferred to the MAXQDA 2020 program were analyzed and interpreted according to their content.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Education and Training

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

130