55-72 aylık çocuklara dış alanda uygulanan sorgulama tabanlı bilim etkinliklerinin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisorAlabay, Erhan
dc.contributor.authorToprakkaya, Iclal Makbule
dc.date.accessioned2024-05-27T22:49:30Z
dc.date.available2024-05-27T22:49:30Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, okul öncesi eğitim programındaki kazanım ve göstergeler doğrultusunda hazırlanan sorgulama tabanlı, bilim etkinliklerinin dış alanda uygulanarak çocukların bilimsel süreç becerilerine olan etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda okul öncesi eğitim programına uygun hazırlanan bilimsel etkinlikler uzmanlar tarafından incelenmiş ve uygun görülmüştür. Bu çalışmada gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle deney ve kontrol grubunu belirlemek amacıyla bilimsel süreç beceri ölçeği uygulamıştır. Uygulama sonunda veriler SPSS 15.0 programı kullanarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda okul öncesi eğitim programına ek olarak sorgulama tabanlı bilim etkinlikleri deney grubundaki 15 çocuğa uygulanmıştır. Çalışma kapsamında deney grubunu oluşturan çocuklara 8 hafta boyunca haftada üç gün olmak üzere 24 günlük eğitim programı, okul öncesi eğitim programına ek bir destek programı olarak uygulanmıştır. Programın uygulanması sürecinde kontrol grubunu oluşturan çocuklar, günlük eğitim programlarına devam etmişlerdir. Araştırma sonucunda veriler incelenmiştir. Sonuç olarak, dış alanda uygulanan sorgulama tabanlı bilim etkinliklerin 55-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine olumlu katkı sağladığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim programı, sorgulama tabanlı öğretim, bilim etkinlikleri, bilimsel süreç becerileri.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the effects of inquiry-based science activities prepared in line with the achievements and demonstrations of the pre-school education program on the scientific process skills of the children. To this end, the science activities prepared for preschool education program were analyzed and approved by the experts. In this study, pre-test and post-test control group experimental models were used as real experimental models. In the research, firstly the scientific process skill scale was applied to determine the experiment and control group. At the end of the study, the data were evaluated using the SPSS 15.0 program. As a result of the evaluation, in addition to pre-school education program, inquiry based science activities were applied to 15 children in the experimental group. Within the scope of the study, 24-day training program, which is three days a week for 8 weeks, was applied as an additional support program to pre-school education program for the children who constituted the experimental group. In the process of implementing the program, the children who formed the control group continued their daily education programs. As a result of the research, the data were examined. As a result; it has been observed that inquiry-based science activities applied at the external field contribute positively to scientific process skills of children aged 55-72 months. Keyword(s): Preschool education program, inquiry based training, science activities, scientific process skills.en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB62OA2KOlfFZJEpgXwBC7jTa3odoGz3jpyRmDbGWdpOda
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3625
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB62OA2KOlfFZJEpgXwBC7jTa3odoGz3jpyRmDbGWdpOda
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBilimsel süreç
dc.subjectEtkinlik
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectScientific processen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectEfficiencyen_US
dc.subjectOkul öncesi çocuklar
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectPreschool childrensen_US
dc.subjectSorgulayıcı öğretme
dc.subjectInquisitorial teachingen_US
dc.title55-72 aylık çocuklara dış alanda uygulanan sorgulama tabanlı bilim etkinliklerinin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.titleAn investigation of the effectiveness of inquiry based science activities applied in the outdoor space on scientific process skills for the children between 55-72 monthsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files