Radiological anatomy knowledge among dental students

dc.contributor.authorFişekçioğlu, Erdoğan
dc.contributor.authorErsan, Nilüfer
dc.contributor.authorİlgüy, Mehmet
dc.contributor.authorİlgüy, Dilhan
dc.contributor.authorDölekoğlu, Zehra Semanur
dc.contributor.otherAğız,Diş ve Çene Radyolojisi / Oral, Dental and Maxillofacial Radiology
dc.date.accessioned2024-11-15T19:42:01Z
dc.date.available2024-11-15T19:42:01Z
dc.date.issued2017
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ,YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ,YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAmaç: Diş hekimleri, dental radyografiler üzerindeki normal anatomik yapıları belirleyebilmeli ve teknik hatalara bağlı görüntü distorsiyonları ve artefaktları konusunda bilgi sahibi olmalıdır. Diş hekimliği öğrencilerinin öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi müfredatın geliştirilmesi için eğitimcilere bilgi sağlayabilmektedir. Bu çalışmada diş hekimliği öğrencilerinin panoramik ve periapikal radyografilerle ilgili bilgilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Diş hekimliği 3., 4. ve 5. sınıf öğrencileri (n=129) ile yüksek lisans öğrencilerinin (n=23) yer aldığı bu çalışmada 10 farklı anatomik yapının işaretlendiği 10 adet periapikal radyografi ve 26 farklı anatomik yapının işaretlendiği 5 adet panoramik radyografi kullanılmıştır. Ayrıca yüksek lisans öğrencileri için 12 hasta konumlandırma hatası, 3 yabancı cisim varlığı ve 4 teknik hata gözlenen panoramik radyografiler çalışmaya dahil edilmiştir.Bulgular: Anatomik bilgi düzeyi konusunda sınıflar arasında istatistik açıdan anlamlı farklar gözlenmiş, 3. sınıf öğrencileri en yüksek skoru elde etmişlerdir (%90; p<0.01). Yüksek lisans öğrencilerinin panoramik film hatalarını ve yabancı cisimleri doğru bir şekilde belirleme konusundaki başarı yüzdesi %5,26 ile %63,16 arasında değişmektedir. Yabancı cisim belirlenmesi konusundaki sorular en yüksek yüzdeyle cevaplanmıştır (gözlük: %95.7; küpe: %91.3; dil hızması %87).Sonuçlar: Dental radyoloji eğitiminin 5. sınıf müfredatına entegre edilmesinin, diş hekimliği öğrencilerinin panoramik ve periapikal radyografilerle ilgili bilgilerinin daha kalıcı olmasına yardımcı olabileceği düşünülmektediren_US
dc.identifier.citation2
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-192]
dc.identifier.endpage36en_US
dc.identifier.issn2458-9586
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage31en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7248
dc.identifier.volume13en_US
dc.institutionauthorİlgüy, Mehmet
dc.institutionauthorİlgüy, Mehmet
dc.language.isotr
dc.relation.ispartof7tepe Kliniken_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDiş Hekimliğien_US
dc.titleRadiological anatomy knowledge among dental studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationacb2b6c6-5cc2-4d05-a0b3-df8919283fa2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryacb2b6c6-5cc2-4d05-a0b3-df8919283fa2
relation.isOrgUnitOfPublication33e9adf7-24b8-4809-953d-2505653ca467
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery33e9adf7-24b8-4809-953d-2505653ca467

Files